خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با تدوین سند اشتغال استان طی اواخر سال گذشته و ابلاغ آن به شهرستان‌ها شاهد روند کاهش نرخ بیکاری استان در سه فصل متوالی بودیم و امیدواریم در زمستان هم، این روند ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۶۸۸۸۹
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه از زمستان سال گذشته شاهد کاهش آمار بیکاری استان هستیم، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان امسال در سه فصل متولی بهار، تابستان و پاییز روند کاهشی داشته است.

وی ادامه داد: براساس نتایج طرح نیروی کار مرکز آمار در فصل پاییز نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۱.۷ کاهش داشته که تقریبا سه برابر میانگین کشوری نرخ بیکاری استان روندی کاهشی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۱۲ استان از مجموعه ۳۱ استان کشور نرخ بیکاری افزایشی و ۱۹ استان کاهشی بوده که کرمانشاه از نظر بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور، استان هفتم است.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه با ۱۱.۲ درصد نرخ بیکاری بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان، چهارمحال بختیاری؛ در رتبه پنجم قرار دارد.

احمدی در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش نرخ بیکاری استان، اضافه کرد: با مدیریت و رهبری استاندار کرمانشاه به عنوان عالی‌ترین مقام ارشد استانی، تلاش و کوشش تیم اقتصادی استاندار و تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل، فرمانداران، تدوین سند اشتغال استان و ابلاغ آن به شهرستان‌ها، راه‌اندازی واحدهای راکد، جذب سرمایه‌گذاری جدید، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شاهد روند کاهش نرخ بیکاری استان بودیم و امیدواریم در زمستان هم این روند ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برای مشاغل خانگی در دولت سیزدهم الکترونیکی شده است، اضافه کرد: مجوزهای به دو صورت ثبت محور و مجوز محور ظرف کوتاه‌ترین زمان صادر می‌شود.

به گفته احمدی، بسته‌های مشاغل خانگی از ۳۰۰ رسته به ۵۰۰ رسته افزایش یافته که چهار دستگاه مسوول اعطای مجوز برای آن‌ها هستند.

وی ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد را سهم امسال استان کرمانشاه در حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: تا به امروز ۱۲۲ میلیارد تومان از این میزان پرداختی شده؛ مابقی تسهیلات هم در دستور کار است تا به کمک بانک‌های عامل و دستگاه اجرایی پرداخت شود.

ارسال نظرات