خبرهای داغ:
سازمان بسیج طلاب، جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت و مسئولین استان کردستان در پیام هایی جداگانه، حادثه تروریستی کرمان را مجکوم نمودند
کد خبر: ۹۵۶۸۰۹۸
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، متن این بیانیه ها به شرح زیر می باشد:

 

پیام اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان بیجار به مناسبت حمله تروریستی و ناجوانمردانه کرمان

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ملت ما عازم و جازم و مستقیم و مدافع ایستاده است و از منافع‏‎ ‎‏اسلام دفاع می کند و چنانچه، هرکس و هر شخصیتی هم شهید‏‎ ‎‏بشود در این ملت اثری جز اینکه منسجمتر بشود و بیشتر تقویت‏‎ ‎‏روحی بشود ندارد. رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه
خداوندا تو را سپاس می گوییم که در هر برهه ای از تاریخ پر عظمت اسلام عزیز به تناوب و تناسب خون پاک تعدادی از بهترین بندگانت اکسیر حیات بخش دلهای غبار زده شده است و چراغ راه سعادت امت !
مجاهدت ها و خون پاک مجاهدان و شهدای پر افتخار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از ابتدا تا کنون درخت اسلام را آبیاری و جان دوباره بخشیده است و به مصداق آیه شریفه
《.. مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ 》 در طول حیات طیبه انقلاب به جویبارهای معرفتی زلالی تبدیل شده است که با به هم پیوستن آنها اقیانوس تمدن جهانی‌ مهدوی را نوید می دهد .
بی شک همه شهدای جبهه مقاومت خصوصا سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی نقش بی بدیلی را در زمینه سازی بیداری ملتها و سست کردن بنیاد پوسیده استبداد و استکبار جهانی و صهیونیزم داشته و دارند بی سبب نیست که دشمنان قسم خورده اسلام با تمام توان و البته از سر استیصال دست به جنایت های مضاعف زده اند، یک روز در یمن ،روز دیگر در غزه و لبنان و امروز در ایران زنان ، کودکان و در یک کلام مردم بی دفاع را آماج فتنه ها ، بمباران و کشتار وحشیانه خویش قرار داده و خون پاکشان را مباح شمردند غافل از اینکه اراده خدا بر آن مقدر شده است که تفضل و نصرتش را با این خونهای پاک بر امت اسلامی هدیه و پیروزی را نصیبشان نماید.

علما ، اساتید و طلاب حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان ولایت مدار و شهید پرور بیجار ضمن محکوم کردن این جنایت ها ، شهادت جانسوز عده ای از بهترین فرزندان این ملت، زائران سردار سرافراز دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز، در حادثه تروریستی کرمان را محضر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)،ملت غیور ایران به ویژه بازماندگان این شهدای گرانقدر ،تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای شهدای گرانقدر اجر جمیل و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت می نمایند .
ما سربازان حضرت ولیعصر عج الله تعالی فرجه الشریف،همواره دفاع از آرمانها و پیروی راه پر افتخار شهیدان را در میدان جنگ و در مسیر جهاد تبیین ، وظیفه ذاتی خود دانسته، وشهادت فی سبیل الله را برای خود و همه مشتاقان از خداوند متعال مسئلت می نماییم.
" آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین "

 

بیانیه مدیریت حوزه علمیه کردستان

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

اقدام ناجوانمردانه تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار و صهیونیسم در ایجاد انفجار در مسیر زائران گلزار شهدای کرمان و شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنان عزیزمان در سالروز شهادت سردار سلیمانی به دست استکبار جهانی و روز جهانی مقاومت، سندی متقن از دشمنی و کینه توزی تروریست‌های وابسته نسبت به سردار سرافراز جبهه مقاومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح جهان، شکست فشار حداکثری آمریکا، شکست توطئه ناامن سازی ایران اسلامی و تضعیف رژیم جعلی اسرائیل به واسطه مقاومت تاریخی مردم غزه است که هیچ دستاوردی برای آنان به همراه نخواهد داشت.

سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) و قیام عاشورا بود، که به واسطه اخلاص، تواضع، شجاعت، فداکاری، ولایت‌مداری و استقامت در برابر دشمنان اسلام و ملت ایران ایستاد و قهرمان ملت شریف، شهیدپرور و سرافراز ایران شد، لذا دشمنان آن شهید والامقام با این اقدامات کوردلانه و ناجوانمردانه هیچ دستاوری را کسب نمی‌کنند و فقط روسیاه عالم خواهند شد.

حوزه علمیه استان کردستان ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی ناجوانمردانه، شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان عزیزمان را خدمت حضرت بقیه الله اعظم (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شهید پرور ایران و خانواده‌های معزز این شهیدان تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه پروردگار متعال برای آنان رحمت و مغفرت و برای مجروحان طلب شفا و سلامتی مسئلت داریم.

 

بیانیه امام جمعه روحانیون وشورای افتاء ومرکزبزرگ اسلامی شهرستان سروآباد در محکومیت اقدام تروریستی کرمان

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام جنایت کارانه ی تروریستی شقی و قسی القلب, در بمب گذاری مسیر مزار شهید سلیمانی که منجر به شهادت چند نفر از عزیزان میهن اسلامی ما که برای زیارت سردار همیشه زنده ی اسلام حاج قاسم سلیمانی به مزار شهدای کرمان رفته بودند را به شدت محکوم کرده و به عاملین این حمله حیوان صفتانه اعلام می کنیم ماجامعه روحانیون و کارکنان مرکزبزرگ اسلامی با محکوم کردن این اقدام تروریستی جنایت‌بار و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه ناگوار را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عموم مردم شریف و بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی،تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنیم و صبر و سکینه الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می نمایم.

 

متن بیانیه مشترک نماینده ولی فقیه در استان کردستان و استاندار کردستان

بسم رب الشهدا والصدیقین
حادثه‌ اندوهبار و تلخ شهادت شماری از مردم عزیزمان در مسیر گلزار شهدای شهر کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار دل ها، به دست تروریست‌های مزدور، قلب‌ ها را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران اسلامی را بر جهانیان و کشورهای مدعی دموکراسی آشکار ساخت.

جنایت کوردلان تاریک اندیش حتی از برگزاری مراسم سالگرد سردار سلیمانی "مرد میدان" نیز واهمه دارند وحضور باشکوه مردم که نماد میثاق  با آرمان های سردار سرافراز دل هاست، دشمنان‌ نظام انقلاب اسلامی را به زانو در آورده است.

تروریست‌های کوردل که اذنابِ مستکبران هستند، پس از شکست و هزیمت در ناامن‌سازی کشور در توطئه‌های مختلف، تمام همت خود را معطوف به انتقام گرفتن از مردمان متدیّن ایران اسلامی کرده‌اند؛ این سیاه‌دلان قسی‌القلب و اربابان آدم‌کش آن‌ها که از حاج قاسم و شهیدان و مجاهدان محور مقاومت کینه و حقد عمیق دارند و حتی از برگزاری مراسم سالگرد شهادت او هم واهمه دارند باید بدانند ملت ما هیچگاه بواسطه این دست تحرکات مذبوحانه از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی شهدا و حاج قاسم عزیز، دست نخواهد کشید وبا هر قطره خون شهدا، درخت اندیشه حاج قاسم سلیمانی تناورتر می شود.

اینجانبان ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنیم و صبر و سکینه الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می‌نماییم.

 

پیام علمای اهل سنت کردستان در پی حادثه خونین کرمان

سم الله الرحمن الرحیم
(وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ‌) (آل عمران: ١۶٩)
 حادثه تروریستی کرمان که در سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیر اتفاق افتاد، موجب تأسف و تألم گردید.
دشمنان بی خرد انتقام شکست خود در میدان رزم و جنگ را با ترور کور و انتقام گیری از مردم بی گناه می گیرند.
آنان باید بدانند که این شیوه از انتقام از زن و کودک و رهگذری که هیچ هدف و قصد نظامی ندارند، پیروزی نیست، بلکه عین شکست و خواری است.
دشمنان با شهادت و مجروح کردن عده ای از زوار حاج قاسم عزیر نشان دادند که آنان فقط دشمن مرام و راه شهید سلیمانی نیستند، بلکه با ایران و ایرانی دشمنی دارند.
جنایکاران بدانند که راه و روش سردار دلها یک مکتب است و همیشه جاودانه خواهد ماند و طبق فرمایشات فرمانده کل قوا:
«جنایتکاران سنگدل بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد، این جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.»
 روحانیون، شورای افتاء و مرکز بزرگ اسلامی شهرستان کامیاران
 


‍ " دستانِ پلیدِ صهیونیسم در کرمان "
بار دیگر کوردلانِ تاریک اندیش عزم خود را بر جنایتی دیگر جزم کردند .
جنایتی شرم آور که نشان از ضعف و ناتوانی آنها در میدان نبرد و رویارویی با ملت بزرگ ایران اسلامی دارد .
بدون شک دشمنان این سرزمین تاب اینهمه همدلی و انسجام ملی ایرانیان سرافراز را نیاورده و در خلق صحنه های جنایتکارانه کوتاهی نکرده و نخواهند کرد.
همه نیک می دانیم که سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید سلیمانی روز عزت و غرور ملی ماست و این روز روز همبستگی و وفاق امت اسلامی می باشد.
در این روز نگاهها فارغ از مذهب و قومیت ، زبان و دیدگاه سیاسی به سوی وحدت و برادری است و همه در یک حس خوب و رایحه خوش غرور و عزت ملی غوطه ورند .
دشمنان این سرزمین ، این سالروزِ مبارک را روز وحشت خود می دانند و هیچگاه آنرا تحمل نکرده و همه تلاش خود را برای درهم شکستن صفوف به هم فشرده ملت بزرگ ایران و ایجاد شکاف و تفرقه در میان ما بکار گرفته اند .
اما زهی خیال باطل که هیچگاه خوابشان تعبیر نخواهد شد .
امروز بار دیگر دستان پلید صهیونیست ها از آستین ایادی خبیث و جنایتکارش بیرون آمد و جنایتی دیگر را در حق مردم ایران اسلامی رقم زد .
حادثه تروریستی کرمان گویای همدلی ما و جنایت و دژخیمی دشمنان است .
تروریسم واژه شومی است که بر لسان خونخواران تاریخ جاری گشته و با دستان پلیدِ اندیشان تاریخ انجام می گردد.
هدف دشمن ایجاد حس ناامیدی و تضعیف همدلی و شکستن وحدت و یکدلی ماست که هیچگاه بدان نائل نخواهند آمد .
تجربه ثابت کرده است که خون پاکِ شهیدانِ این سرزمین درخت تنومند وحدت و باهم بودن را آبیاری و تنومند تر خواهد کرد .
اینبار کرمان مهمان شهدای عزیزی شد که قطعا خون بیگناهشان دامن دشمن را خواهد گرفت .
حادثه تروریستی کرمان یادآور خوی کثیف و منش جنایتکارانه عاملان آنست .
اینجانب بعنوان یک اهل سنت ضمن محکومیت این جنایت تروریستی ، برای شهدای جلیل القدر  این حادثه علو درجات و برای عاملان این جنایت نابودی و نیستی را آرزو می نمایم .
شهادت جمعی از هموطنان عزیز را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) ، ملت بزرگ ایران و خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت عرض می نمایم .
روحشان شاد ، راهشان پر رهرو باد.
سید علاءالدین حیدری  -  فعال مدنی اهل سنت
 
شهادت مظلومانه جمعی ازهموطنان عزیزرادرحادثه تروریستی گلزارشهدای کرمان تسلیت عرض می نمایم این حادثه نشان دادکه دشمنان اززائران سرداردلهاترس ووحشت دارند
ماموستا جمال جعفری امام جمعه اهل سنت بیجار
 
بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا (نساء ٩٣)
بار دیگر دست‌های جنایتکار استکبار جهانی به رهبری آمریکای خونخوار و فراشی رژیم غاصب صهیونیستی از آستین مزدورانش بیرون آمد و کشور عزیزمان را عزادار نمود، براستی استفاده از ابزار تروریسم به موازات تداوم‌بخشی به منازعات سیاسی، نظامی و امنیتی و دامن زدن به اختلافات مذهبی در منطقه و جهان اسلام که نقطه محوری سیاست خارجی رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا بوده و در رأس راهبردهای منطقه‌ای و بین‌المللی نظام سلطه قرار دارد، با وجود تحمیل هزینه‌های انسانی و غیرانسانی به مسلمانان و کشورهای اسلامی، قطعاً به تحقق منافع آمریکا و جنایتکاران صهیونیستی منتهی نگردیده و برعکس باعث انزجار و تنفر همگان از آن‌ها خواهد شد و بی تردید خون پاک این شهدا، دامان ننگین آنان را خواهد گرفت.اینان هرگز نخواهند فهمید، ما با این خون‌ها بیدارتر و زنده‌تر خواهیم شد و بدون تردید دل‌هایمان را در پناه ایزد منان با اتحاد و همبستگی، آذین بسته‌ایم.
سید عارف عنایتی عضو شورای افتاء سنندج

 

در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی تروریستان با حرکات کور خود اقدام به انفجار و حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان موجب تاسف و تالم همه ملت ایران اسلامی شدند؛ اینجانب این اقدام را به شدت محکوم و به مقام معظم رهبری و ملت سرافراز ایران تسلیت می‌گویم.

بی‌شک دشمنان مکتب سلیمانی نخواهند توانست ذره‌ای مردم را از مکتب آن برگوار دور کنند و این اقدام بزدلانه بخاطر ترس آنها از مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

رژیم منحوس اسرائیل از عملیات طوفان مسجد الاقصی ضربه بسیار سنگینی خورده که غیر قابل جبران و ترمیم است، لذا می‌خواهد از ملت ایران اسلامی که از ابتدای انقلاب تاکنون حامی ملت مظلوم و مقتدر فلسطین بوده است  ناامن کردن کشور؛ انتقام بگیرد.

بدون شک نیروهای امنیتی عوامل این جنایتکارانه را شناسایی و به اشد مجازات خواهد رساند.

ماموستا امجد محمودی سرپرست مرکز بزرگ اسلامی مریوان

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم
وَمَا نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْنَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ
 
حادثه دلخراش و تلخ حمله تروریستی امروز در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت مظلومانه و زخمی‌شدن جمعی از هموطنان عزیز گردید، موجی از غم و ماتم را در سراسر میهن اسلامی ایجاد کرد.

چنین اقدامات ناجوانمردانه و ددمنشانه ، بی‌گمان نشان از عجز و ناتوانی دشمنان ذلیل، در تقابل با اتحاد و اقتدار ملت ایران اسلامی را دارد و هرگز در عزم و اراده پولادین مردم سربلند ایران در مسیر عزت و استقلال خللی ایجاد نخواهد کرد.

اینجانب ضمن محکوم‌کردن این حمله تروریستی و درود به روان مطهر شهدای این حادثه ، تاسف و همدردی خود را به همه بازماندگان ابراز می‌دارم و از درگاه خداوند منان برای ایشان، آرزوی تندرستی و شکیبایی دارم.

 همین‌طور شفای عاجل و کامل مجروحان این واقعه را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج

ارسال نظرات
آخرین اخبار