اولین رویداد ایده پردازی محورهای اجتماعی استان هرمزگان در سه محور آسیب های اجتماعی، جمعیت و مطالبه گری در بندر عباس برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۶۷۶۳۳
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

این رویداد با هدف شناسایی و استفاده از ایده‌های برتر حوزه اجتماعی در سه محور آسیب‌های اجتماعی، جمعیت و مطالبه گری در بندرعباس برگزار گردید. دکتر رضوان پور معاون اجتماعی سازمان بسیج امروز در مراسم پایانی این رویداد عنوان نمودند: باید مسائل و آسیب‌های اجتماعی را مساله خود بدانیم تا درک درستی از مشکلات داشته باشیم و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت موضوعات اجتماعی، می‌بایست به پدیده‌ها بصورت واقعی و عینی نگاه کرد و سپس بررسی و ایده پردازی نمود.

ایشان خاطر نشان نمودند: در اغتشاشات سال گذشته عمده دستگیرشدگان از آسیب دیدگان موضوعات اجتماعی بودند. رفتار‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از یک پروسه و روند قبلی بوده است که در گذشته اتفاق افتاده و در حال حاضر بروز و ظهور پیدا کرده است. وی در خصوص موضوع اعتیاد نیز عنوان نمودند:روش‌های ترک اعتیاد نیاز به ایده پردازی و طرح کارشناسی شده و مبتنی بر مبانی علمی دارد و ما می‌بایست براساس وضعیت سنجی به سمت اجرای برویم.

دکتر رضوان پور افزود: کشف حجاب، طلاق، کاهش فرزند آوری، اعتیاد و ... چون برای مسولین محسوس نیست و فاصله بین ما و واقعیت‌های جامعه موجب می‌شود درک مناسبی از موضوع نداشته باشیم. درمان آسیب‌های اجتماعی فقط ناشی از موضوعات اقتصادی نیست و می‌بایست بصورت تبیینی و آگاهی بخشی در زمینه موضوعات فرهنگی و سبک زندگی به حل مساله پرداخت. موضوعات اجتماعی با موضوعات فرهنگی مقوله کاملا مجزایی هستند. زمینه فرهنگی مبتنی بر تببیین و آگاه سازی و سخنرانی است، ولی ساحت اجتماعی مبتنی بر رفتار و سپس مداخلات و کنشگری اجتماعی است. چکار باید کرد تا کنشگری اجتماعی بتواند منجر به رفتار مناسب اجتماعی شود. وقتی بنا به فرموده رهبری درسال ۱۳۹۵ اولویت اول کشور موضوعات اجتماعی است پس خط اول جهاد، فعالیت در عرصه‌های اجتماعی است. اینکه فرمودندخرمشهر‌ها که درپیش است و میدان آن که از جنگ نظامی سخت تراست، مصادیقش همین موضوعات و آسیب‌های اجتماعی است. میدان اعتیاد، طلاق و... اینکه فرمودندخرمشهر‌ها که درپیش است و میدان آن که از جنگ نظامی سخت تراست، مصداقش همین موضوعات و آسیب‌های اجتماعی است.

در پایان این مراسم از ایده پردازان برتر حوزه اجتماعی تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات