ریئس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت تاکید کرد

پاکسازی پایتخت از موادفروشان مثل آب خوردن است به شرطی که...

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به دستگیری روزانه ۱۳۰ معتاد و خرده فروش در پایتخت عنوان داشت که پاکسازی تهران از مواد فروشان و معتادان ولگرد مثل آب خوردن است به شرطی که...
کد خبر: ۸۵۰۵۶۶۸
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری بسیج، سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در نشست خبری خود با اشاره به اینکه شرح وظایف پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر پایتخت در رصد محورهای واصله به تهران بزرگ اظهار داشت: شناسایی و دستگیری قاچاقچیانی که از کشورهای همسایه مبادرت به قاچاق مواد مخدر به تهران می‌کنند، پاکسازی نقاط آلوده پایتخت، جمع‌آوری معتادین و شناسایی لابراتوارهای تولید شیشه در تهران،‌ از جمله 4 وظیفه اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر است که در این راستا، 11 محور ورودی به تهران را تحت رصد خود دارد.

تهران لابراتور شیشه ندارد!

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به در اولویت قرار دادن برخورد با لابراتوارهای تولید شیشه در پایتخت، گفت: با توجه به انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده و همچنین عملیات‌های پیچیده‌ای که در سال 92 در پایتخت انجام شد، امروز هیچ آشپزخانه تولید شیشه‌ای در تهران فعال نیست.

کشفیات بی سابقه مواد مخدر پایتخت/ کشف 15.5 تن انواع مواد مخدر

وی با اشاره به کشفیات بی سابقه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نیز گفت: در سال جاری نیز با توجه به تمرکز پلیس بر انهدام باندهای بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در پایتخت، امسال موفق به کشف 15.5 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری شدیم که این میزان کشفیات در تهران بزرگ بی سابقه است.

بخشنده همچنین با اعلام خبر ورود پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت به حوزه آموزش افزود:‌ در همین راستا در مدارس، سرای محلات و ... به آموزش شهروندان پرداخته‌ایم و درنظر داریم تا با آموزش‌های هدفمند، در امر پیشگیری از اعتیاد و هوشیاری خانواده‌‌ها نیز گام برداریم.

ظرفیت 180 نفره کمپ اخوان برای تهران، 24 ساعته پر شد!

وی درخصوص راه‌اندازی کمپ اخوان برای معتادان متجاهر موضوع ماده 16 نیز گفت: پس از راه‌اندازی کمپ اخوان ظرفیتی معادل 180 نفر برای معتادان متجاهر پایتخت در نظر گرفته شد، که پس از اختصاص این ظرفیت توانستیم ظرف 24 ساعت 180 معتاد متجاهر را از سطح پایتخت جمع آوری و به مرکز بازپروری اخوان منتقل کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با بیان اینکه جمع آوری موادفروشان و معتادان در تهران برای پلیس به هیچ وجه کار سختی نیست، افزود: گرچه جمع آوری معتادان و خرده فروشان پایتخت برای پلیس به هیچ وجه سخت نیست و مثل آب خوردن است ولی این موضوع در حالی قابل اجرا است که اردوگاه‌ها و مراکز بازپروری برای معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در نظر گرفته شود.

بخشنده ادامه داد: ما اطلاعات کاملی در خصوص پاتوق‌های معتادان و نقاط آلوده شهر تهران داریم و مناطقی چون پل ولایت، پل همت چمران، دره فرحزاد و ... سایر پاتوق‌ها داریم که در صورت وجود اردوگاه‌های کار و مراکز بازپروری می‌توانیم تهران را از وجود مواد فروشان و معتادان پایتخت پاکسازی کنیم.

جمع آوری و دستگیری روزانه 130 معتاد و خرده فروش

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه به طور متوسط روزانه 130 خرده فروش و معتاد در سطح پایتخت دستگیر یا جمع آوری می شوند گفت: این افراد باید به اردوگاه‌ها و مراکز بازپروری بروند و اگر این فضا ایجاد شود قطعا پلیس نیز ظرفیت جمع آوری این دسته از افراد را دارد.

رصد فضای مجازی برای برخورد با موادفروشان

بخشنده در پایان در پاسخ به تسنیم با اشاره به اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را برای برخورد با مواد فروشان تحت رصد خود داریم خاطرنشان کرد: ما فضای مجازی را نیز رصد می‌کنیم و از فعالیت ها باخبر هستیم ولی این موضوع به شکل گسترده‌ای وجود ندارد.

ارسال نظرات