سرهنگ سنچولی گفت: شهید حاج‌قاسم سلیمانی نماد مقاومت و فداکاری و در پیروزی‌های جبهه مقاومت در مبارزه با استکبار جهانی نماد مبارزه با تروریسم جهانی بود.
کد خبر: ۹۵۶۷۶۰۰
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

سرهنگ پاسدار موسی سنچولی، فرمانده ناحیه بسیج سپاه زابل  با تسلیت سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی در گفتگو با خبرنگاربسیج در زابل بیان کرد: سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی نماد جبهه مقاومت اسلامی و اسطوره جهاد و شهادت در جهان اسلام است. حاج‌قاسم برای ما نماد مقاومت، ولایت‌مداری، آزادگی و همبستگی ملی بود. حاج‌قاسم علاوه بر داشتن یک شخصیت نظامی، چهره‌ای اجتماعی داشت.
 
 وی با بیان اینکه سردار سلیمانی به برکت بصیرت خود محبوب مسلمانان جهان شد، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به لحاظ دارابودن صفات ارزنده، خصیصه‌های نیکو و داشتن بصیرت در زمره آن دسته از انسان‌های نادری قرار گرفت که اکنون به الگویی برای آزادی‌خواهان تبدیل شده است.

 سنچولی، شهید سلیمانی را جزو افتخارات امت اسلامی دانست و تصریح کرد: این شهید الگوی کشور بوده و یاد و خاطره شهید مختص سالگرد نیست، بلکه راه و یاد شهید باید هر روز و هر دقیقه برای ما تذکر باشد. حضور و کمک‌های مؤمنانۀ او در سیل خوزستان هنوز از یاد و خاطره مردم نرفته است.

 فرمانده ناحیه زابل افزود: نقش حاج‌قاسم سلیمانی در پیروزی‌های جبهه مقاومت در مبارزه با استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و ارتجاع منطقه یک نقشی اثرگذار است که موجب شد خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه از بین رود و از وی به‌عنوان نمادی از مبارزه به تروریسم در جهان مطرح شود.

 وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک نماد و سمبل برای مقاومت و فداکاری و اطاعت از ولی‌امر مسلمین در مواجهه با آمریکای مستکبر و دشمن صهیونیستی و رژیم‌های سرسپرده در برابر آمریکا و اسرائیل بود. ما اطمینان داریم که از شهید سلیمانی، نسل‌های قهرمانی برجای خواهد ماند که مقاوم هستند و در مسیر اطاعت از ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری قرار دارند.

سرهنگ سنچولی تأکید کرد: حاج‌قاسم سلیمانی گوش‌به‌فرمان ولایت بود و سخنان رهبر انقلاب را فصل‌الخطاب می‌دانست نگاه ولایت را شناخته و درک کرده بود به‌گونه‌ای که قبل از اشاره به موضوعات ایشان نیت ولایت را عملی می‌کرد و رمز موفقیت این مسئله نیز در تمامی عرصه‌ها ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه زابل ادامه داد: فرمانده شجاع و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با داشتن تفکری نظامی، اندیشه راهبُردی و به‌مانند یک دیپلمات زیرک، به‌عنوان نیروی فعال در سیاست خارجی کشورمان نقشی مهم ایفا می‌کرد.

وی افزود: سردار قاسم سلیمانی برای جمهوری اسلامی تنها یک فرمانده نظامی نبود، او نماد «محور مقاومت» بود که پایه‌های جمهوری اسلامی بر آن بنا شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار