خبرهای داغ:

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی اثر هنرمند اندیمشکی

در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تمثال سردار دلها اثری از زهرا قنبری هنرمند نقاش اندیمشکی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۶۷۲۱۶
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

زهرا قنبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اندیمشک اظهار کرد: ساکن شهرستان اندیمشک هستم و در مؤسسه فرهنگی هنری غدیر به صورت مستمر فعالیت می‌کنم و علاقه‌ام به نقاشی به همان دوران کودکی برمی‌گردد.

این هنرمند نقاش افزود: با توجه به استعداد و توانایی که داشتم توانستم در سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان‌های کار و دانش سال ۱۳۹۴ به مقام دوم کشوری دست یابم.

وی تصریح کرد: در ۲ نمایشگاه گروهی نقاشی در شهرستان دزفول شرکت کردم، در سال ۱۳۹۶ نیز موفق به برپایی نمایشگاه نقاشی انفرادی در شهرستان اندیمشک شدم و در همان سال با پذیرش رشته نقاشی در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران، کاردانی خود را تا سال ۱۳۹۸ در این دانشکده به اتمام رساندم.

قنبری عنوان کرد: در این مسیر با توجه به علاقه شخصی‌ام و حمایت مؤسسه فرهنگی غدیر و آشنایی با حوزه هنری تهران، با اساتید مختلفی در این زمینه آشنا شدم و در پروژه ترمیم نقاشی دیوارهای مسجد جامع خرمشهر با استاد کامیار صادقی از نقاشان حوزه هنری تهران همکاری داشتم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه با انواع تکنیک‌های نقاشی آشنا هستم، تجربه‌های هنری مختلفی همچون نقاشی دیواری شهری، تابلو شهدا، آموزش نقاشی به کودکان را انجام داده‌ام و به‌صورت حرفه‌ای‌تر تکنیک رنگ روغن و سبک رئالیسم را دنبال می‌کنم و آثار زیادی در این زمینه خلق کرده‌ام.

این هنرمند اندیمشکی ادامه داد: از آنجایی که به موضوعات مذهبی، عاشورایی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی علاقه‌مندم و ارادت خاصی نسبت به این شهید بزرگوار دارم و او را به عنوان الگوی واقعی برای تمامی مردم ایران می‌دانم، تصمیم گرفتم تمثال این شهید بزرگوار را به تصویر بکشم که تقریباً یک ماه زمان برد و امیدوارم دین خود را به سردار دلها ادا کرده باشم و ادامه‌دهنده راه شهیدان باشم.

وی اضافه کرد: در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با حضور تعدادی از مسئولان و شهروندان، این تمثال رونمایی شد.

قنبری خاطر نشان کرد: از مسؤلان مربوطه خواستارم شرایط و فضای هنری مناسبی را برای علاقه‌مندان زیادی که در شهرستان اندیمشک وجود دارد فراهم کنند تا هنرمندان بتوانند آثار فاخری را خلق کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها