خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه:

نهضت مسجدسازی نیازمند حرکت جهادی و انقلابی است

سردار حزنی گفت: مساجد از جمله مراکزی است که در دوران نظام اسلامی اقدامات خوبی در آن دنبال می‌شود؛ بحث مسجد و نهضت مسجدسازی نیاز به حرکت جهادی و انقلاب است.
کد خبر: ۹۵۶۶۶۸۶
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران امروز در اولین آیین تکریم ارکان و فعالان مساجد خراسان جنوبی، گفت: مساجد از جمله مراکزی است که در دوران نظام اسلامی اقدامات خوبی در آن دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: با همکاری و همراهی سازمان محلات بسیج سپاه به دنبال آن هستیم که این وضعیت نامناسبی را که در بحث مساجد کشور داریم، تغییراتی دهیم.

سردار حزنی، با بیان اینکه براساس دستور معاون هماهنگ‌کننده سپاه و نظر رئیس ستاد اقامه نماز کشور برای ساخت حسینیه و مسجد، اولویت ساخت با مساجد است، عنوان کرد: باید از همه ارگان‌ها برای ساخت و تعمیر مساجد در راستای گسترش فرهنگ نمازخوانی و از ظرفیت بالای خیرین برای ساخت مساجد استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نقش مساجد در دوران دفاع مقدس برای همه ما روشن است، تصریح کرد: تعداد مساجد موجود در جهان سه میلیون و ۸۵۰ هزار مورد است که به ازای هر ۴۷۴ نفر یک مسجد وجود دارد، از تعداد ۷۸ هزار و ۸۷ باب مسجد در ایران، ۶۲ هزار و ۲۱۰ مسجد برای اهل تشیع و ۱۵ هزار ۸۷۷ مسجد متعلق به اهل سنت است.

سردار حزنی ادامه داد: تعداد مساجد و اماکن مذهبی ایران ۷۸ هزار و ۸۷ مورد است که از این تعداد ۴۸ هزار و ۹۸۳ مورد مسجد، ۷ هزار و ۸۷۷ مسجد جامع، ۱۴ هزار و ۷۶۶ باب حسینیه، مهدیه، فاطمیه، زینبیه، حسینیه، ابوالفضلیه و حیدریه است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران افزود: جمعیت کشور ما ۸۷ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۳۴۶ نفر است که تعداد مساجد موجود ۷۸ هزار و۸۷ مسجد است در حالی تعداد مساجد مورد نیاز برای هر ۵۰۰ نفر در کشور ۱۷۵ هزار و ۸۴۰ مسجد است که با این وجود کسری مساجد در کشور ۹۷ هزار و ۷۵۳ مسجد است.

سردار حزنی، بیشترین کسری مسجد را در استان‌های تهران با ۲۳ هزار و ۴ مسجد، خراسان رضوی با ۶ هزار و ۲۵۰ مسجد، خوزستان با ۶ هزار و ۲۶۳ مورد و اصفهان با پنج هزار و ۷۰۱ مسجد بیان کرد.

وی گفت: مساجد از جمله مراکزی است که در دوران نظام اسلامی اقدامات خوبی در آن دنبال می‌شود لذا در بحث مسجد و نهضت مسجدسازی نیاز به حرکت جهادی و انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران گفت: در خراسان جنوبی براساس سرانه جمعیتی هزار و ۷۵۸ مسجد و ۹۳۲ مورد هم سایر اماکن مذهبی داریم و نیاز به ساخت مسجد نیست و تنها باید تعداد مساجد موجود را تعمیر و تجهیز کنیم.

سردار حزنی بر لزوم توجه به کانون‌های فرهنگی مساجد تأکید کرد و افزود: باید از امکانات و پتانسیل وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی در زمینه احداث مساجد و گسترش فرهنگ نمازخوانی استفاده شود.

وی با اعلام اینکه ما در سپاه پاسداران آمادگی داریم که در زمینه مساجد مشارکت داشته باشیم، تأکید کرد: باید جشنواره‌های مختلف در راستای شور و نشاط در مساجد برگزار شود تا مساجد به دوران انقلاب و دفاع مقدس برگردد چرا که نیرو‌های ارزشی و شهدای ما تولید مسجد هستند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران بیان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند؛ «هرکس در مسجد چراغی روشن کند تا هنگامی که آن چراغ در مسجد روشن است فرشتگان و حاملان عرش الهی پیوسته برای او طلب آمرزش می‌کنند» لذا باید ایجاد و آغاز به‌کار مجمع خیرین مسجدساز استانی در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار