خبرهای داغ:

همایش بانوی میدان در حوزه علمیه خواهران سرخه برگزار شد

همایش (بانوی میدان، زینب های زمانه) به‌منظور تکریم مادران و همسران شهدا و هم‌عهدی طلاب با شهدا در حوزه علمیه نجمیه خواهران سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۶۵۰۹
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همایش (بانوی میدان، زینب های زمانه) با همکاری معاونت فرهنگی تربیتی مدرسه نجمیه و پایگاه بسیج طلاب، با سخنرانی انجیدنی از اساتید حوزوی و مادر شهید حسین سنگسری اجرا شد.

در این مراسم انجیدنی با اشاره به ویژگی های حضرت ام البنین (س) اظهار کرد: حضرت ام البنین یا فاطمه (س) جزء زنان بزرگ در خاندان خودشان بودند. علم حکمت و کتاب را می‌دانستند و در ولایت‌پذیری حضرت علی (ع) غرق شده بودند. ایشان عشق عجیبی به ولایت داشتند. در رفتار و عملکرد خودشان وقار و بزرگ‌منشی داشته‌اند، و از خاندان شجاعی بودند.

او با بیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) ادب و عزت‌نفس بسیار بالایی داشتند، افزود: این ویژگی در فرزندانش مشهود است؛ چنانکه حضرت عباس (ع) هیچ‌گاه امام حسین (ع) را برادر صدا نزدند، مگر بعد ازاینکه دو دست ایشان بریده شد. او همیشه به تعهدات خودشان پای‌بند بوده و این ویژگی در فرزندان حضرت برجسته است.

استاد حوزه با اشاره به ولایتمداری این بانوی بزرگ تصریح کرد: حضرت ام البنین (س) از لحاظ عقل و درایت بسیار قوی بودند. بعد از این‌که وارد خانه حضرت علی (ع) می‌شوند، از حسن (ع) و حسین (ع) که بیمار بودند، پرستاری می‌کنند. امام علی (ع) را نه به‌عنوان همسر، بلکه به‌عنوان ولی و امام می‌دیدند. پاسداری از وجود امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و ام‌کلثوم را برخود واجب می‌دانستند. آن‌ها را بر فرزندان خود مقدم می‌داشتند. فرزندان خود را به عشق ولایت دعوت می‌کردند. جایگاه ولایت را همیشه مراعات و به فرزندان خود نیز آموزش می‌دادند. خوش صحبت ترین و بافضیلت‌ترین سخنان خود را خرج اهل‌بیت (ع) می‌کردند.

انجیدنی ادامه داد: حضرت ام‌البنین (س) همیشه نسبت به فرزندان خود احساس افتخار داشتند. اما وقتی بشیر از کربلا خبر می‌آورد، ابتدا خبر از فرزندانشان نمی‌گیرند، خبر از امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) می‌گیرند.

گفتنی است خاطره گویی مادر شهید سنگسری از دیگر بخش های این همایش بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار