خبرهای داغ:
همزمان با ایام سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، روز تکریم مادران وهمسران شهدا، مراسم عزاداری و نجلیل از مادران وهمسران شهدا توسط پایگاه محب الزهراحوزه کوثر در امامزاده سیدعبدالله روستای بلیان کازرون برگزارشد.
کد خبر: ۹۵۶۶۲۹۳
|
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همزمان با ایام سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا، مراسم عزاداری وسخنرانی با حضور امام جمعه شهرستان کازرون، و فرمانده ناحیه مقاومت کازرون جناب سرهنگ حیاتی و مادران و همسران شهدا توسط پایگاه محب الزهرا حوزه کوثر در امامزاده سیدعبدالله روستای بلیان کازرون برگزارگردید.

حجت الاسلام صباحی امام جمعه کازرون در این برنامه ضمن ایرادسخنرانی گفت: همه شما مادران عزیز، هم خودتان و هم فرزندانتان بسیجی هستید. امام خمینی (ره) فرمودند: ما ملت گریه های سیاسی هستیم و ما باگریه های خود، سدهایی که در مقابل اسلام قرارگرفته را خورد می کنیم؛ الگوی همه شما حضرت ام البنین (س) است؛ گریه های حضرت ام البنین گریه های سیاسی بود.

به گفته وی؛ این گریه های رسواکننده بود که زمینه ساز قیام های بعد از قیام های امام حسین بود .

حجت الاسلام صباحی تصریح کرد: حضرت ام البنین باگریه های سیاسی خود جهاد تبیین را از شهر مدینه آغازکرد.
در ادامه، سرهنگ حیاتی فرمانده ناحیه کازرون جناب  گفت: روستای بلیان ، با وجود مادران شهدا، مادرانی که این شهدا را در دامان خود پرورش داده اند، روستایی آباد است .

وی با بیان اینکه امروز هرچه می خواهید از این مادران شهدا بخواهید، تاکید کرد: شهدا نزد خدا آبرو دارند؛ آنها را واسطه خیر و برکت قرار دهید و این شهدا و مادران شهدا، زمینه ساز تشکیل تمدن اسلامی و ظهور امام زمان عج خواهندبود‌.

به گزارش بسیج، ذکر مصیبت و مداحی برادر رنجبر و روایتگری خواهرکشاورز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در پایان مراسم ۱۳ نفرازمادران وهمسران شهدای روستای بلیان مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.

روستای شهید پرور بلیان در ۵ کیلومتری شرق شهرستان کازرون از توابع بخش مرکزی این شهرستان، با تقدیم۳۵شهید، بیش از۷۰جانباز،۱ آزاده و ۳۵ رزمنده مدافع حرم نقش بسزائی در انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده است.
از این روستای تاریخی مذهبی به شهیدآباد شهرستان کازرون یاد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار