مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و پانصد و هشتاد میلیارد ریال اعتبار طی دو مرحله برای پرداخت به متقاضیان مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان امسال تخصیص یافت.
کد خبر: ۹۵۶۶۰۴۲
|
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زاهدان؛ خلیل احمد سلامی در جلسه کمیته فنی ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی استان اظهار کرد: با رویکرد حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عملکرد مطلوب سال گذشته سیستان و بلوچستان در حوزه مشاغل خانگی، برای سال جاری حدود ۱۵۸ میلیارد تومان به استان برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان این حوزه ابلاغ شد.
وی افزود: از شهریور امسال که روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان آغاز شده است، تا امروز ۶۱۰ میلیارد ریال معادل ۴۱ درصد کل اعتبارات ابلاغی، به متقاضیان راه اندازی کسب و کار خانگی پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: در سفر هفته گذشته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، تاکید شد که مشکل و کمبودی در خصوص منابع اشتغال در سیستان و بلوچستان وجود ندارد و بانک های عامل می بایست نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
سلامی گفت: پیرو مصوبه کارگروه تخصصی اشتغال استان، جذب کامل اعتبارات ابلاغی مشاغل خانگی ضروری است و دستگاههای متولی و بانک های عامل باید در این راستا تلاش کنند.
وی اظهار کرد: شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان به سبب ظرفیت های خدادادی و نیروی انسانی جوان، قابلیت توسعه کسب و کارهای خانگی بعنوان یکی از ساده ترین راهها برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد را دارد و با سیاست دولت سیزدهم این مهم در سال آینده با توان بیشتری در استان پیگیری می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار