خبرهای داغ:
در 9 ماهه امسال انجام شد؛

راه اندازی ۲۰۰ کارخانه جدید در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر این که آذربایجان شرقی در راه اندازی واحد‌های جدید ایجادی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد، گفت: طی ۹ ماهه گذشته و بر اساس پروانه‌های بهره برداری صادره ایجادی، ۲۰۰ کارخانه جدید فعالیت خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۸۷
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی؛ محمدجعفر عظمائی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این تعداد کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هزینه ۷.۸ همت (هزار میلیارد تومان) بنا نهاده شده و زمینه اشتغال دو هزار و ۷۰۰ نفر نیروی کار جدید را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: بیشترین واحد‌های تولیدی جدید مربوط به گروه‌های صنعتی لاستیک و پلاستیک، غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و ... است.

عظمایی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی کارخانه‌های جدید در سطح استان گفت: بیشترین واحد‌های صنعتی راه‌اندازی شده ایجادی در تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان آباد است.

مدیر کل صمت استان همچنین به رتبه سوم استان در راه اندازی طرح‌های توسعه‌ای نیز اشاره کرد و افزود: ۱۹۰ طرح توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری حدود هشت همت (هزار میلیارد تومان) و افزایش اشتغال حدود شش هزار نفر در استان راه‌اندازی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار