خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در یادواره 1300شهید شهرستان کازرون:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در یادواره ۱۳۰۰ شهید شهرستان کازرون گفت: سابقه رشادت‌ها و دلارمندی‌های مردم کازرون به پیش از یک صد سال قبل در مبارز به دولت استعمار انگلیس به رهبری ناصر دیوان کازرونی برمی گردد.
کد خبر: ۹۵۶۵۴۸۸
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همزمان با 4دی، روز کازرون، یادواره 1300شهید شهرستان کازرون در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ابراهیم بیانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در این یادواره 1300 اظهار داشت: سابقه رشادت ها و دلارمندی های مردم کازرون به پیش از یک صد سال قبل در مبارز به دولت استعمار انگلیس به رهبری ناصر دیوان کازرونی برمی گردد.

وی ضمن درود و تحیات بر رزمندگان کازرون که یادآوری حماسه ها در عملیات ها هشت سال دفاع مقدس هستند یادآور شدند: رشادت ها و دلاورمندی های کازرونی ها در عملیات ها کم گفته شده و حماسه های مردم کازرون در طول هشت سال دفاع مقدس در تقدیم1300شهید بی نظیر می باشد.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس با درود به مردم شجاع، غیرتمند، متدین و انقلابی شهرستان کازرون بنماییم تصریح کرد: شهرستان کازرون هم در بعد دینی و هم بعد ملی می درخشد نیاز به تعریف و تمجید ندارد و با ضرب المثل آنرا که عیان است چه حاجت به بیان است، توصیف می شود.

شجاعت، عظمت، افتخار و اقتدار رزمندگان کازرون به اثبات رسیده است +عکس

وی ادامه داد: قهرمان مرد مبارز که رهبری مردم کازرون را در بیش از یکصد سال قبل، در آن زمان که انگلیس ستمکار و جنایتکار ظلم بر علیه مردم مظلوم ما کرد، ناصر دیوان کازونی ملقب و معروف به ناصر لشکر، رهبری و فرماندهی مردم شجاع کازرون را برعهد گرفت و در کنار سایر مقام های بزرگ این سرزمین همانند صولت ودوله قشقایی و مبارزان دشتسانی قیام علم را بر علیه انگلیس برافراشت و اجازه نداد این سرزمین به دست استعمار تسخیر شود.

سردار بیانی به حماسه رزمندگان کازرونی در سوسنگرد اشاره و تصریح کرد: درود بر رزمندگان کازرون در حماسه سوسنگرد که از حماسه های این مردم گفته نشده و یا کم گفته شده، از حماسه هایی که رزمندگان کازرون خلق کرده اند.

وی به شهادت 85رزمنده شهرستان کازرون در 4دی سال1365در عملیات کربلای4 اشاره کرد و گفت: در آمار شهدای عملیات 4، که دروازه فتح و پیروزی عملیات کربلای5 می باشد، خط شکن بودن رزمندگان کازرون در آمار شهدای این عملیات که از هزار شهید است که 85 شهید کازرونی بودند بیانگر این است کازرونی ها خط شکن و غواص بودند و این شجاعت ، عظمت، افتخار و اقتدار رزمندگان کازرون را در طول دفاع مقدس اثبات می کند.

این مقام مسئول استان فارس به حضور فعال رزمندگان کازرون در جبهه ها گفت و تاکید کرد: حضور بالای رزمندگان کازرونی در جبهه های هشت سال دفاع مقدس در گردان های فجر، ثارالله(ع)، حضرت زینب(س)، امام رضا(ع) و یگان دریایی لشکر المهدی(عج)،چشم گیر و قابل تقدیر می باشد.

شجاعت، عظمت، افتخار و اقتدار رزمندگان کازرون به اثبات رسیده است +عکس

وی به موضوع فلسطین هم اشاره داشت و خاطر نشان نمود: مظلومیت مردم غزه اوج خباثت آمریکایی و اسرائیل غاصب را در باریکه عزه شاهد هستیم که ان شالله پیروزی حتمی در این جنگ با مردم فلسطین خواهد بود.

سردار بیانی با توجه به درپیش بودن روز 9 دی روز بصیرت، که مردم فهیم و بصیر کازرون یک روز زودتر از دیگر شهرها به میدان آمدند،گفت: حضور مردم کازرون در محکوم نمودن اقدامات منافقین و دشمنان اسلام در8دی سال1388 گه یک روز زودتر از دیگر از شهرها به خیابان آمدند اوج بصیرت این شهر را نشان می دهد.

شجاعت، عظمت، افتخار و اقتدار رزمندگان کازرون به اثبات رسیده است +عکس

به گزارش بسیج، پس از این برنامه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به دیدار خانواده شهیدان اسدزاده رفت.

شهید علی اکبر اسدزاده در عملیات آزادسازی سوسنگرد و در 5آذرماه 1360 و علیرضا اسدزاده در عملیات کربلای 4 در 4دیماه 1365 جام شیرین شهادت را نوشیده و جاودانه شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار