صبح امروز در دوازدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان مرکزی ۶ طرح از سوی کارگروه‌های تخصصی مطرح شد که از جمله این طرح‌ها پایش آلودگی هوای اراک و طرح هویت‌بخشی به دختران بود.
کد خبر: ۹۵۶۵۴۵۲
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صبح امروز در دوازدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان مرکزی ۶ طرح از سوی کارگروه‌های تخصصی مطرح شد که از جمله این طرح‌ها پایش آلودگی هوای اراک و طرح هویت‌بخشی به دختران بود.

دوازدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان مرکزی؛ از طرحی برای پایش آلودگی هوای اراک تا بارانی‌ها

سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در دوازدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان مرکزی که با حضور جمعی از مسئولین استانی در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجمع بسیجیان استان امامین انقلاب با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) در سال ۶۶ گفت: امام خمینی(ره) در پیام حج طی آن سال فرمودند«ای نشستگان در مقابل خانه خدا به ایستادگان در مقابل دشمنان خدا دعا کنید.»
وی ادامه داد: امروز این سخن و جمله حضرت امام(ره) برای شما نخبگان بسیجی که گره‌گشای مشکلات هستید صدق می‌کند.

مجامع بسیج کمک کننده، مشورت دهنده و بازوی اجرایی هستند

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنگ شناختی دشمن تصریح کرد: امروز در جریان جنگ شناختی که هدف دشمن ایجاد یأس و ناامیدی و زیرسؤال بردن حکومت اسلامی است، شما نخبگان بسیجی مصداق جمله امام راحل هستید.

سردار معروفی مجامع بسیج را یک هیئت اندیشه‌ورز دانست و گفت: این مجامع یک مجامع اندیشه‌ورز هستند نه مشورتی، در مجامع اندیشه‌ورز، جمعی نخبه برای موضوعی فکر کرده و راهکار می‌دهند و در نهایت باید خروجی عمل شود.

وی کار اصلی مجامع بسیج را احصاء هنرمندانه و هوشمندانه مشکلات، سد راه و ارائه دقیق راهکار عنوان کرد و افزود: در مجامع بسیج باید در نظر داشت که ارائه راهکار مهم‌تر از مطالبه است و می‌بایست برای برون رفت از مسئله راهکار مناسب ارائه کرد.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه نگاه مجامع بسیج فراتر از یک دولت است، گفت: در مجامع بسیج ما به عنوان بسیج و سپاه رغیب کسی نیستیم بلکه کمک کننده، مشورت دهنده و بازوی اجرایی هستیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری وجود چهار موضوع شامل دو بحران و دو کلان مسئله در کشور گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز باید موانع و مشکلات جامعه را جمع‌آوری و برای رفع این مشکلات راهکارهای مناسب و جامع ارائه دهند.

سردار معروفی مساله آب و جمعیت را دو بحران مهم کشور دانست و افزود: باید عوامل و راهکارهای رفع این مشکلات در دستور کار نخبگان قرار گیرد؛ اقتصاد و فرهنگ نیز دو کلان مسئله کشور هستند که در مسئله اقتصاد باید اولویت هر استان مورد بررسی قرار گیرد و در حوزه فرهنگ به معنای عام باید اولویت‌ها را مشخص کرد.

وی تاکید کرد: رؤسای مجامع بسیج باید در سه شورای اداری، برنامه‌ریزی و راهبردی استان‌ها عضویت داشته باشند زیرا این افراد می‌خواهند تفکر استان را راهبری کنند. 

سردار معروفی ادامه داد: ما گذشته ارزشمندی داریم، امروزمان هم در همه عرصه‌ها روشن و مقتدرانه است؛ پس می‌توانیم آینده را بسازیم. اگر درست مسأله‌یابی و اندیشه‌ورزی کنیم، می‌توان در جامعه مشکلات را گره‌گشایی کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جمع نخبگانی است که برای رفع مشکلات به دستگاه‌ها و ادارات نسخه ارائه می‌دهد، گفت: اگر بخواهیم در این مسیر موفق شویم باید موضوع و مسائل در فرآیند اجرا شوند که اولین کار در این زمینه تهیه بانک اطلاعاتی دقیق در همه عرصه‌هاست.

وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل گام دوم است که از اهمیت ویژه‌ای در این بخش برخوردار است. و سوم برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی است که باید در سه بخش بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در نظر گرفته شود و چهارمین گام اقدام است.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه در مقابل دشمن بایستی حرکت سلبی داشت، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، انقلاب‌مان، ملت‌ بزرگ‌مان و نظام‌مان ایمن است؛ امروز فضا، هوا، زمین و دریای کشور بر روی دشمنان بسته است و اگر دشمن بخواهد تعدی داشته باشد پاسخ آن را به کوبنده‌ترین شکل ممکن خواهد گرفت. این یک بلف نظامی نیست.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی محاسبه‌گر هستند و می‌دانند اگر بخواهند نفوذی از زمین، هوا و دریا داشته باشند، به گورستان آنها تبدیل می‌شود لذا به جای حرکت سخت تلاش خود را بر روی حرکت نرم گذاشته‌اند.

وی افزود: ارادت به اهل بیت(ع)، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی، ولایت و ناموس و عملکرد برای استحکام جامعه از جمله عواملی است که دشمن در جنگ نرم قصد دارد آن را از مردم ایران اسلامی بگیرد؛ دشمن می‌خواهد شجاعت مردم را بگیرد و زمانی که شجاعت را از یک ملت بگیرد، قدرت عملکرد را از آن کشور گرفته‌ و این دشمن قابل اعتماد، اطمینان و پیش‌بینی نیست.

سردار معروفی به سالروز عملیات کربلای ۴ اشاره و تصریح کرد: عملیات کربلای ۴ جنگ تانک با تن بود؛ عملیات کربلای ۵ نیز تمامی جبهه کفر در برابر در برابر دنیای اسلام ایستاد ولی دیدیم که اراده و ارادت باعث شد تا پیروزی برای رزمندگان اسلام رقم بخورد و خروجی آن قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت شد که همه چیز را به به نفع ملت ایران پذیرفتند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: آمریکا پس از این پیروزی بود که وارد خلیج فارس شد و جنگی را در این منطقه آغاز کرد، کشتی‌ها و سکوهای نفتی کشور را مورد حمله قرار داد و تردد نفتی صدام را آزاد و هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دارد.

وی به فتنه سال گذشته دشمن اشاره کرد و افزود: در اغتشاشات سال گذشته، به برکت خون پاک شهدای انقلاب و اسلام، حقیقت دین در کف خیابان‌ها حفظ شد و توطئه دشمنان بار دیگر نقش برآب شد.

سردار معروفی تصریح کرد: مردم و مسئولان باید برای ایستادگی در برابر دشمنان، امام جامعه را خوب بشناسند، به راهبرد امام جامعه عمل کنند، و به گرای امامین انقلاب در برابر دشمنان توجه ویژه داشته باشند و مسئولان نیز با تمام وجود به مردم خدمت کنند و در راه رفع مشکلات جامعه و کشور تلاش ویژه به کار گیرند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: محرم‌زدایی، اربعین‌زدایی و ایجاد ناامنی در ۲۵ شهریورماه  سه سناریو دشمن طی سال گذشته بود که به رغم تلاش‌های فراوان، ملت ایران اسلامی دست رد به سینه آنان زدند.

وی به سالگرد یوم‌الله ۹ دی اشاره کرد و افزود: مردم ایران اسلامی در ۹ دی ماه سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ نشان دادند که اگر نخبگان آنان اشتباه کنند، مردم همانند صدر اسلام به نخبگان نگاه نمی‌کنند و امام خود را تنها نمی‌گذارند.

سردار معروفی به سالروز شهادت شهید سلیمانی هم اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی تربیت شده ولی امر مسلمین است؛ شهید سلیمانی اندیشه زیبا داشت و اندیشه زیبا عمل را زیبا می‌کند.

دوازدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان مرکزی؛ از طرحی برای پایش آلودگی هوای اراک تا بارانی‌ها

عملیات كربلای ۵؛ سند عزت رزمندگان اسلام

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله نیز در این اجلاسیه با اشاره به سالروز عملیات کربلای ۴ و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات گفت: اراده و ارادت رزمندگان در کربلای ۵ موجب شد تا پیروزی بزرگی در این عملیات کسب شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) زمانی که دشمن در اوج خوشحالی و سرور از پیروزی کربلای ۴ قرار داشت، دستور اجرای عملیات کربلای ۵ را صادر کردند و تمامی رزمندگان حتی مجروحان آن را پذیرفتند و خود را به این عملیات رساندند؛ امیدوارم در همه عرصه‌ها هم این گونه باشیم.

مجمع بسیج یک مجموعه مطالبه‌گر، هدفمند با نگاه به دغدغه‌های مردم

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله نیز در این اجلاس با تاکید بر اینکه این مجمع دوازدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان مرکزی است، گفت: این مجمع با حضور ۶۰۰ نفر از بسیجیان استان برگزار شده است.
وی افزود: مجامع بسیج که در شهرستان‌ها و مرکز استان شکل گرفته است شامل کنشگرانی است که حلقه میانی و وصل مردم با حکومت هستند؛ به مردم در شناخت مطالبات اصلی‌شان کمک می‌کنند تا بتوانند حرف‌شان را به گوش مسئولین برسانند و مسئولین در این راستا نیز درست تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند.
معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله تصریح کرد: این کنشگران در جنگ منافع می‌توانند آزادانه حق را پیگیری کنند.

تصویب بیش از ۵۰۰ مصوبه در مجمع بسیجیان استان مرکزی طی یک سال

محسن ذوالفقاری رئیس مجمع بسیجیان استان مرکزی نیز در این اجلاسیه با اشاره به عملکرد سال گذشته این مجمع گفت: ۵۹۴ مصوبه طی سال گذشته در مجمع بسیج استان مصوب شده است.
وی به طرح‌های ارائه شده به مجمع استانی طی سه ماهه پاییز اشاره کرد و افزود: طرح پالایش آلایندگی هوای اراک، طرح تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در بین دختران جوان و نوجوان با تربیت و توانمندسازی کنشگران، طرح تهیه شناسنامه بهداشتی دختران دانش‌آموز، طرح پاتوق‌های گفتگو، طرح هویت بخشی دختران(بارانی‌ها) و بررسی عوامل مؤثر بر بالا بودن نرخ تورم استان نسبت به میانگین کشوری از جمله طرح‌های پذیرفته شده در بین سایر طرح‌ها هستند.

در دوازدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان مرکزی، معصومه انصاری به عنوان رئیس مجمع، محسن ذوالفقاری به عنوان نایب رئیس و فرشته شراهی به عنوان ناظر مجمع بسیجیان استان مرکزی انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات