خبرهای داغ:

برگزاری مانور اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری در تبریز

تبریز- مانور اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری در تبریز با فرض زلزله ۷ ریشتری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۵۳۴۱
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: هدف ما حساس سازی جامعه و دستگاه‌های امدادی بوده است نه نگران کردن افکار عمومی، اما در بازه زمانی حساسی قرار داریم و تمرین‌های امروزی رقم زننده آینده مواجهه با حوادث است.

حمید منجم با بیان اینکه از زلزله خوی تجربه‌های موفقی داریم خاطرنشان کرد وافزود: اردوگاه اسکان اضطراری در هریس را در خرداد ماه امسال در ۲۰ دقیقه برپا کردیم که استاندار آذربایجان شرقی آن را بی‌نظیر ارزیابی کرد.

وی گفت: سناریو‌های موجود و قبلی جوابگوی شرایط فعلی تبریز نیست و با فرض زلزله بالای ۷ ریشتر تنها شهرستان‌های جلفا ملکان مراغه میانه و خداآفرین می‌توانند به تبریز کمک کنند و دستگاه‌های امدادرسان شهر تبریز از مدار خدمت رسانی ۱۰۰ درصدی خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تاکید استاندار سناریو‌های جدیدی با حضور استان‌های معین همجوار اردبیل زنجان آذربایجان غربی و کردستان و شهرداری منطقه پنج تهران، شهر تبریز پهنه بندی و تمامی نقشه‌ها و موارد لازم در اختیار استان‌ها معین قرار گرفته است.

مانور تمام عیار اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفر شهر تبریز قرار است ۱۷ و ۱۸ دی ماه با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی استان در شهر تبریز برگزار شود این مانور بزرگترین مانور اجرا شده خواهد بود که یک درصد از جمعیت شهر تبریز را پوشش خواهد داد.

یونس فاتح فرماندار شهرستان تبریز هم گفت:باید بپذیریم که شهر و استانمان حادثه خیز است و هر صد سال زلزله سنگینی رخ داده است.

یونس فاتح بیان کرد: از فرمانده ارتش برای انجام همکاری‌های لازم در خصوص زمین اجرای مانور تشکر می‌کنیم، اما از شهرداری تبریز گلایه داریم و من این گلایه را به شورای شهر خواهم برد و در این خصوص تذکر میدهم که اداره بحران شهرداری در هیچ یک از جلسات این مانور تاکنون شرکت نکرده است در حالی که انتظار ما اینست که شهرداری پیشرو باشد.

وی گفت:در زمان جنگ تعبیری بود مبنی بر اینکه هر قدر در زمان آموزش عرق بریزیم در زمان جنگ خون کمتری ریخته می‌شود از همه دستگاه‌های امدادرسان و اجرایی در خصوص اجرا موفق مانور درخواست دارم تا تلاش کنیم رویداد موفقی در تبریز ثبت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیزبا تصدیق گلایه‌های فرماندار تبریز در خصوص برخی دستگاه‌ها اجرایی گفت: مسئولیت شهر تبریز مطمئنا با فرماندار تبریز است و ما در خصوص پیگیری کاستی‌های موجود با فرمانداری تبریز همراه خواهیم بود.

مینویی با بیان اینکه به دنبال کار کلیشه‌ای نیستیم و کار‌ها را با نگرش بلند مدت پیش می‌بریم گفت: در بحث دستورالعمل رویین تن سازی ایران کارخانجات بیش از صد کارگر را احصا و در آینده نزدیک با همکاری اورژانس و هلال احمر آن‌ها را آموزش خواهیم داد تا در بحران‌ها بازو‌های توانمند شهرک‌های صنعتی در مدیریت بحران باشند.

وی با تاکید بر اهمیت تهیه و تدوین اطلس مخاطرات برای همه شهرستان‌ها گفت: شهر مراغه به صورت پایلوت جهت تهیه و تدفین اطلس مخابرات با رویکرد تولید اپلیکیشن آنلاین و آفلاین با همکاری دانشگاه مراغه انتخاب شده است.

وی هدف از اجرای مانور را مشخص کردن نقاط ضعف و جبران آن‌ها عنوان کرد و افزود: از همکاری و همراهی دستگاه‌های امدادرسان در طول تصدی ودیریت بحران تشکر می‌کنم.

ارسال نظرات