معاون سازمان ملی استاندارد گفت: نزدیک به ۶۰۰ کمیته فنی متشکل از سازمان‌های ملی، برای استاندارد سازی در حوزه‌های خاصی چون صنایع غذایی و ساختمانی در کشور تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۵۶۵۱۵۲
|
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل استاندارد ایلام در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد ایلام برگزار شد. 

 

پرویز درویش معاون سازمان ملی استاندارد در آئین تکریم و معارفه مدیران کل اداره استاندارد استان ایلام گفت: تلاش مجموعه سازمان ملی استاندارد در دوره جدید متناسب با شعار سال بر رشد تولید کیفی است و در این راستا باید نظام جامع علمی کشور را در بحث استانداردهای ملی بکار گیریم.

 

وی افزود: این سازمان به عنوان یک دستگاه فراقوه ای و مرجع تنظیم گری کشور انتخاب شده است و موضوع استاندار نقش نظارتی و بی‌طرفی دارد. 

 

معاون سازمان ملی استاندارد یادآور شد: استاندارد در تمام ابعاد علمی، نظارتی و تنظیم گری نقش دارد و این جایگاه را قانون‌گذار برای سازمان ملی استاندارد تعیین کرده است.

 

وی عنوان کرد: از آنجا که هر یک از مدیران سازمان ملی استاندارد مسئول نظارت کیفی بر کالای مصرفی و خدمات هستند، نمی توانیم نسبت به کمیت و کیفیت کالاهای مصرفی خانوار بی تفاوت باشیم بلکه هدف همه مسئولان باید تلاش برای ارایه کالا و خدمات باکیفیت، با توجه به نیاز مردم باشد.

 

درویشی افزود: نزدیک به ۶۰۰ کمیته فنی متشکل از سازمان های ملی، برای استاندارد سازی متناظر در کشور تشکیل شده و به اقتضای وظایف خود در حوزه‌ های خاصی چون صنایع غذایی و صنایع ساختمانی پیش رفته است. 

 

وی با بیان اینکه بسیاری از علوم جدید در خارج از بحث سازمان ملی استاندارد وجود دارد، گفت: از بین ۱۷۰ کشور که عضو سازمان جهانی استاندارد هستند،کشور ما در رتبه ۲۲ قرار دارد. 

 

وی با اشاره به رونمایی سامانه مردم دار رونمایی در روزهای آینده، گفت: این سامانه چهار رقمی پذیرای صدای مردم در بحث بررسی شکایات کیفیت کالا و خدمات خواهد بود. 

 

معاون سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در یک‌سال اخیر از ظرفیت ماده ۱۷ قانون، استاندارد های جدیدی در حوزه خدمات تدوین شده است، افزود: سازمان با تدوین طرح های عیدانه عزم خود را جرم کرده تا در زمینه خدمات نیز اقدامات گسترده ای انجام دهد.

 

درویش در بخش دیگری از سخنان خود از مدیرکل جدید اداره استاندارد ایلام خواست تا در دوره مدیریتی خود از ظرفیت های علمی و تخصصی استان و همچنین ظرفیت نظام سیاسی، قضایی استان برای احقاق حقوق مردم استفاده کند.

درویش در پایان گفت: سازمان ملی استاندارد به عنوان وکیل مردم تعریف شده است، و مردم هر نقطه نظر، شکایتی در رابطه با کیفیت کالا و خدمات دارند به این سازمان منعکس کنند.

شهریار عباسی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این مراسم گفت: باید نگاه ویژه به استاندارد ایلام هم از حیص اعتبارات هم پرسنل هم خدمات صورت گیرد چراکه علم و تجارب اداره استاندارد ایلام نسبت به مابقی دستگاه های اجرایی دیگر بالاتر است.

وی افزود: مردم استان ایلام دو حق ثابت را ایفا می‌کنند، یک مورد دفاع مقدس و مرزبانی و دفاع مردم استان و دیگری خادم اربعین که توفیق مردم استان شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام یادآور شد: سازمان استاندارد در نظارت و کیفیت کالاهای خدماتی نقش بی بدیلی دارد اما متاسفانه در بحث کیفیت  فنی ضعیف عمل می کند که جای پیگیری دارد. 

وی عنوان کرد : از اقدامات خوب اقای دوست محمدی سرپرست سابق اداره استاندارد ایلام در راستای تلاش و خدمات ارائه شده تلاش و قدرانی و برای اقای محمدی سرپرست جدید اداره آرزوی توفیق و سربلندی را داریم .

محمدی، سرپرست استاندارد ایلام در ادامه این آئین گفت : ایلام به‌عنوان دروازه عتبات عالیات، با دارابودن بزرگترین پایانه صادراتی زمینی کشور در مهران، دارای پتانسیل های عظیم نفتی و پالایشگاهی متعدد است که زمینه فعالیت علمی و عملی سازمان استاندارد را فراهم کرده است. 

وی افزود: استاندارد در نظارت و کنترل کالاها به جهت دسترسی مردم به کالای با کیفیت نقش اساسی را دارد چرا که سازمان ملی استاندارد معتقد است که کیفیت حق عمومی مردم است و نباید قصوری در این زمینه صورت گیرد.

وی عنوان کرد: آموزش، یکی از ضرورت ها در استاندارد است و در این خصوص استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فعال در استان برای فعالان حوزه استاندارد و تولیدکنندگان استان و استفاده از ظرفیت جامعه رسانه ای در سطح ملی و شبکه های اجتماع در این حوزه  ثمربخش خواهد بود. 

 محمدی در پایان این جلسه ضمن تقدیر از تلاش همتی و دوست محمدی مدیران قبل این اداره کل، خواستار عزم جدی کارکنان و تعاملات بیش از پیش دستگاه های اجرایی استان و دانشگاه ها برای پیشبرد اهداف کل شد.

ارسال نظرات