مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: ۱۰ طرح گردشگری و بوم‌گردی در کمیته فنی سرمایه‌گذاری تصویب شد.
کد خبر: ۹۵۵۴۲۰۴
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: با ۱۰ طرح گردشگری و بوم‌گردی در کمیته فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث فرهنگی استان موافقت شد. 

 

 وی افزود: با توجه به رویکرد این اداره‌ کل در توسعه پایدار گردشگری، راه‌اندازی تأسیسات گردشگری با هدف تقویت زیرساخت ‎های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‎های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده، ایجاد چنین طرح‌هایی در مناطق با پتانسیل بالا در اولویت‎های قرار می‌گیرند.

 

مدیرکل ک میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ادامه داد: در این راستا با تقاضای ایجاد ۱۰ طرح شامل ۳ مجتمع‌ گردشگری عمومی با اشتغال‌زایی ۳۳ نفر، ۲ مجتمع گردشگری با اشتغال‌زایی ۱۸ نفر، یک اقامتگاه بوم‌گردی با اشتغال‌زایی ۳ نفر، ۳ سفره‌خانه سنتی با اشتغال‌زایی ۳۳ نفر و یک هتل آپارتمان با اشتغال‌زایی ۱۶ نفر در شهرستان‌های ایلام، دهلران، دره‌شهر و بدره، با توجه به نیاز استان و دارا بودن پتانسیل مناطق مورد نظر برای اجرای این طرح‌ها موافقت شد.

 

 طرح های گردشگری با توسعه و فراهم شدن امکانات، می توانند در تکمیل چرخه خدمات‌رسانی به صنعت گردشگری و سفر در استان ایلام کمک کنند.

ارسال نظرات