مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک گفت:مدیریت مصرف بهینه آب در وضعیت فعلی، می‌تواند یکی از عوامل اصلی کاهش تنش‌های آبی در منطقه سیستان باشد و مردم هرگونه برداشت غیرمجاز از شبکه آب شرب را اطلاع‌رسانی کنند.
کد خبر: ۹۵۶۴۵۴۹
|
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج شهرستان زهک غلامحسین لکزائیان‌پور مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک بیان کرد: ضمن تأکید بر استفاده‌ی بهینه از منابع آبی موجود، استفاده از آب شبکه آب آشامیدنی را جهت مصارف غیر شرب و آبیاری اراضی کشاورزی و گلخانه،تخلف و غیراخلاقی ست و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.
 
وی افزود: متاسفانه با وجود برگزاری چندین همایش صرفه‌جویی در مصرف آب در دهستان‌ها و مراکز بخش‌های شهرستان، جهت اطلاع‌رسانی به مردم و ضرورت اعمال مدیریت مصرف و بکار بردن راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب، تعدادی از افراد سودجو با برداشت غیرمجاز از آب شبکه لوله‌کشی آب آشامیدنی، اقدام به آبیاری اراضی کشاورزی، فضای سبز و گلخانه‌ها و آبگیری استخرهای پرورش ماهی می‌نمایند.
 
لکزاییان پور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی منابع آبی منطقه و تداوم خشکسالی در سال جاری، از شهروندان عزیز درخواست می‌گردد، ضمن اجرایی نمودن مدیریت مصرف آب در منازل، هر گونه برداشت غیرمجاز از شبکه‌ی آب آشامیدنی را به امور آب و فاضلاب شهرستان، اطلاع‌رسانی کنند تا جلوی برداشت‌ های نامتعارف از شبکه لوله‌کشی آب آشامیدنی گرفته شود و آب پایدار در اختیار همه شهروندان محترم قرار گیرد.
 
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک تصریح کرد: پایش مداوم شبکه‌های توزیع آب روستاها و شهرهای زهک و جزینک، توسط اکیپ‌های شناسایی انشعابات غیرمجاز انجام و با توجه به همکاری خوب مردم در معرفی افراد خاطی که اقدام به برداشت غیر مجاز آب از شبکه لوله کشی می کنند، مشکل افت فشار آب روستاهای واقع در نقاط مرتفع و بالا دست برطرف خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار