فرمانده سپاه شهرستان زاهدان گفت: آنچه امروز ماموریت مهم سازمان بسیج است علاوه بر حفظ آمادگی در عرصه‌های مختلف به ویژه آمادگی دفاعی و امنیتی بحث جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۵۶۴۳۵۱
|
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار محمد رضا نخعی فرمانده سپاه شهرستان زاهدان امروز در نشست جهاد تبیین با بسیجیان حوزه شهید عباس گلزاری زاهدان اظهارداشت: بسیج یک فرهنگ است و در دو جهت نا محدود است.

وی با اشاره به اینکه بسیج منوط به یک قشر و طیف خاصی نیست، گفت: بسیج یک تفکر و فرهنگ است که اشخاص، اقوام و اصناف در هر شغل و لباسی دارای این تفکر باشد یک بسیجی است، بسیج در نوع کار نیز محدودیت ندارد، یعنی یک مورد خاص تعریف شده ندارد اگر بخواهیم تعریفی برای آن بیان کنیم انجام وظیفه از هر نوعش است.

بسیج در هرجا که وظیفه را شناخت راست قد می ایستد که یکی از وظایف
گاهی مسائل نظامی است که ورود بسیج در جبهه های نظامی معادلات دنیا را عوض کرد.

فرمانده سپاه شهرستان زاهدان با بیان اینکه امروز نیز کسانی هستند که در جبهه های سیاسی علیه تعلیمات انبیاء آگاهانه یا نا آگاهانه می جنگند، خاطرنشان کرد: حتی مسلمان ها که بسیاری از سران کشورهای مسلمان بی خاصیتی که مجری دستورات صهیونیست ها هستند، نیز متاسفانه این رژیم غاصب جعلی را حمایت می‌کنند.

وی افزود: برخی مسلمانان عواملی هستند که صهیونیست ها کاشتند و امروز از سکوتشان استفاده می کنند و بچه های مسلمان را شهید می کنند

نخعی با اشاره به اینکه خصلت بسیج مردمی بودن آن است افزود: امروز بسیاری از کشورها که سالها زیر یوغ استعمار قرار داشته اند و توانسته اند از زیر یوغ استعمار در بیایند به خاطر نسخه بسیج بوده است.

فرمانده سپاه شهرستان زاهدان با این عنوان که نقش بسیج در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست گفت: بسیجیان دوش به دوش رزمندگان و نیروهای مسلح ایستادگی کردند و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کردند و بسیاری از عملیات ها توسط نیروهای بسیجی انجام می شد.

وی اظهار کرد: در حوادث غیرمترقبه که اتفاق می افتاد اولین نقش را بسیجیان در حل آن داشتند.

نخعی اظهار کرد: در خدمات رسانی در اقصی نقاط جمهوری اسلامی گروه‌های جهادی بسیجی با خدمات رسانی در عرصه های مختلف نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بحث امنیت مسئله ای بسیار مهم است افزود: بسیج در کنار بقیه نیروهای امنیتی ورود پیدا کرد و موفق شد تمام عوامل و سرسپردگان را شناسایی و جمع کند.
وی در پایان گفت: تفکر بسیجی اخلاص، توکل و اراده است اگر ما بتوانیم بر مدار تفکر بسیجی به درستی حرکت کنیم قطعا بسیاری از مشکلات امروز ما به راحتی حل خواهد شد و از آن عبور خواهیم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار