به مناسبت هفته پژوهش

پیام معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر

معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق(علیه السلام) استان بوشهر ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش به عموم پژوهشگران، اندیشه ورزان و دانشوران گرامی، پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۶۴۲۷۱
|
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، متن این پیام به شرح ذیل است:

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: ما باید به آن جا برسیم که اگر در اکناف عالم یک پژوهشگر، یک دانشمند، بخواهد به فلان نظریه¬ی علمی یا نظریه¬ی فلسفی دست پیدا کند، ناچار باشد زبان فارسی را یاد بگیرد. (14/02/1384)


اختصاص هفته ای از سال تحت عنوان هفته پژوهش برای ترویج فرهنگ پژوهشگری و تکریم پژوهشگران، به شأن والای پژوهش و جهادگران این عرصه اشاره دارد. امروزه سرمایه گذاری در پژوهش از روش های شناخته شده برای پیشرفت کشورهاست. بسیاری از توفیقات بدست آمده در کشور ما نیزمرهون انجام پژوهش ها و فعالیت پژوهش گران می باشد.


ایران اسلامی با اتکاء به پیشرفت های علمی مبتنی بر کار پژوهشی متخصصان، دانشمندان و خبرگان جوان و جهادی خود توانسته است به عنوان الگویی بی بدیل در بین کشورهای جهان اسلام در زمینه پژوهش و تحقیق تبدیل شود و در مسیر دستیابی به قله های افتخار همچنان به حرکت رو به پیشرفت خود ادامه دهد.

با توجه به اهمیت دانش برای سازمان ها امروزه تنها نباید به این جمله اکتفاء کرد که دانش برای سازمان به منزله قدرت است. بلکه باید آن را این گونه اصلاح کرد که اشتراک دانش در میان افراد سازمان یک قدرت است.

معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با حمایت ها و هدایت های بی دریغ سردار فرماندهی محترم و تعامل، همدلی و مساعدت همه همکاران محترم شاغل در رده های صفی و ستادی توانسته است تا کنون کارنامه درخشانی در عملکرد خود داشته باشد و در هفت سال متوالی در بین تمام سپاه های استانی رتبه اول کشوری را بدست آورد.

معاونت دانش و پژوهش در حوزه ثبت تجربیات و تبدیل دانش ضمنی پاسداری از انقلاب اسلامی به دانش صریح و قابل انتقال، گسترش پژوهش به صورت کاربردی مبتنی بر مبنای دینی و ولایی در همه سطوح سپاه، توسعه شبکه اندیشه ورزی، ایده یابی در سپاه و برقراری آن در کلیه رده های سپاه، تبادل دانش، حفظ و نگهداری، انتقال دانش در بین رده های سپاه و در حوزه تعاملات دانشی و دیپلماسی علمی و دانشگاهی نقش آفرینی می کند که در این پنج نقش اساسی باید بتواند در قالب یک الگوی علمی زیرساخت ایجاد قدرت علمی در سپاه را فراهم نماید و سپاه بتواند مبتنی بر این الگو پیش رفته و طی برنامه های آتی به اهداف علمی خود دست یابد.

اینجانب با تبریک هفته پژوهش، صمیمانه از تلاش های پژوهشگران، اندیشه ورزان و دانشوران تقدیر نموده و توفیقات روز افزون آنها را برای تحقق اهداف عالیه نظام که تحقق تمدن نوین اسلامی است، از خداوند متعال مسئلت دارم.

 

سرهنگ پاسدار عیسی داوریان

معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق(علیه السلام) استان بوشهر

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار