خبرهای داغ:

پیام معاون دانش و پژوهش سپاه نینوا به مناسبت هفته پژوهش

سرهنگ پاسدار مهدی درویشی معاون دانش و پژوهش سپاه نینوا به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش پیامی صادر کرد
کد خبر: ۹۵۶۳۷۷۵
|
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

پیام معاون دانش و پژوهش سپاه نینوا به مناسبت هفته پژوهش

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سرهنگ پاسدار مهدی درویشی به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ ءَامَنُواْ مِنكُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْعِلْمَ دَرَجَـَات؛ خداوند كسانی را كه ايمان آورده‌اند و كسانی را كه علم به آنان داده شده درجات عظيمی می‌بخشد.» 

                  قرآن کریم ، سوره مجادله، آیه ۱۱

مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا ، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای ( مد ظله العالی ) می فرمایند :

« عنصر تحقيق و پژوهش در همه جا به صورت يک اصل در مجموعه کارها بايد مورد توجه قرار گيرد. . »

یکی از ارکان رشد و توسعه هر کشوری، نگاه جامع و کاربردی به مقوله “پژوهش” و “تحقیق” است که می تواند زمینه ساز جهش علمی و کلید پیشرفت یک کشور باشد. این مقوله اساسی از ارکان اصلی جوامع بشری است که اگر بخوبی بر آن “تمرکز” و ” برنامه ریزی” کنیم به نتایج مثبتی در جامعه دست پیدا خواهیم کرد .

پژوهش يكي از اساسي‌ترين نيازها براي نيل به پيشرفت و توسعه همه‌جانبه يك كشور است، شاخص ارزشمندی که منجر به دانایی و توانایی جامعه، تولید اشتغال و ثروت، دستیابی به رفاه و امنیت اجتماعی و درنهایت استقلال، خودکفایی و اقتدار جامعه شده تا زمینه‌ساز آینده‌ای درخشان برای آن كشور باشد.

هفته پژوهش فرصتی مغتنم جهت ایده‌ پردازی و برنامه‌ریزی پژوهش‌ محور در راستای طی نمودن مسیر توسعه کشور در امتداد پیشرفت جهت تحقق هدف غایی انقلاب اسلامی ، یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی است . 

معاونت دانش و پژوهش سپاه در حوزه ثبت تجربیات و تبدیل دانش ضمنی پاسداری از انقلاب اسلامی به دانش صریح و قابل انتقال، گسترش پژوهش به صورت کاربردی مبتنی بر مبنای دینی و ولایی در همه سطوح سپاه، توسعه شبکه اندیشه‌ورزی، ایده‌یابی در سپاه و برقراری آن در کلیه رده‌های سپاه، تبادل دانش، حفظ و نگهداری و انتقال دانش در بین رده‌های سپاه نقش آفرینی می‌کند.

این معاونت ، این چهار نقش اساسی را در قالب یک الگوی علمی ، زیرساخت ایجاد قدرت علمی در سپاه فراهم ساخته و سپاه توانسته است مبتنی بر این الگو پیش رفته و در راستای رسالت خود. آن را بکار گیرد . 

اینجانب ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا ( سلام ا.... علیها ) ، هفته پژوهش را که در سال ۱۴۰۲ با شعار « آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی با تولید علم نافع و مرجع ساز » در سپاه نامگذاری گشته است ، را گرامی داشته و برای جامعه ی علمی و پژوهشی و تحقیقاتی کشور عزیزمان بویژه آحاد دانشوران و پژوهشگران سپاه توفیقات روزافزون را از درگاه ایزد منان مسالت می نمایم .

سرهنگ پاسدار مهدی درویشی

معاون دانش و پژوهش سپاه نینوا استان گلستان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها