مراسم سوگواری سالروز شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سوی بسیجیان فعال پایگاه مطهره فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۳۴۷۴
|
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال بختیاری؛ آغاز اولین شب مراسم عزاداری و مرثیه‌سُرایی در رثای بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها همراه با پخت نذری و تقسیم آن بین آحاد مردم و مداحی خواهران مداح در پایگاه مطهره فارسان برگزار شد.

در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که با حضور جمع کثیری از اهالی محله و خانواده ها برگزار شد،یکی از کارشناسان مسایل مذهبی، در سخنانی با تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اهمیت بزرگداشت ایام فاطمیه را بیان داشت.

وی، از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان کاملترین الگوی انسانیت یاد کرد که پیروان اسلام باید به آن حضرت تأسی بجویند و از سیره زندگی کوتاه اما سراسر نورانیت،معنویت و مجاهدت بانوی نمونه جهان اسلام و اول شهیده راه حمایت از ولایت الگو بگیرند.

کارشناس مسایل مذهبی، با اشاره به روایات گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگو و اسوه زنان عالم از اولین تا آخرین است.

تلاوت آیات کلام الله مجید،قرائت دعای توسل، مداحی و مرثیه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود و حضار در ماتم جانسوز شهادت و مظلومیت آن کوثر جاودان قرآن و عترت اشک ریختند.

ارسال نظرات