رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در سومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان از حد نگاری بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۳۴۳۳
|
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان،حجت الاسلام مصطفوی نیا، حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی، حمایت از حقوق عامه را وظیفه و ماموریت همه دستگاه‌های مرتبط دانست.
وی افزود: همه سازمانهای متولی اراضی ملی باید در حفظ و نگهداری اراضی ملی مربوط به حوزه خود تلاش نموده و جلوی تصرفات احتمالی را قبل از وقوع آن بگیرند و نظارت خود را بیشتر نمایند تا سودجویان نتوانند نسبت به تصرف اراضی ملی اقدام نمایند .
وی با تاکید بر اجرای کامل و دقیق مصوبه‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان، انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز ضروری دانست.
حجت الاسلام مصطفوی نیا حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود: حفظ منابع طبیعی و اجرای طرحهای صیانت از اراضی ملی یک وظیفه ملی است و دستگاههای اجرایی درآن نقش مهمی داشته و باید دراین راستا از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
وی بابیان اینکه تمرکز ما باید شناسایی باندهای زمین خوار و برخوردقاطع باآنها باشد، بر شناسایی افراد متصرف و سود جو که بدنبال تصرف اراضی ملی هستند تاکید کرد و ادامه داد: این افراد سودجو باید شناسایی شوند تا جلوی تصرفات بعدی گرفته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار