امام‌جمعه آبدانان گفت: آموزه‌های دینی نقش مهمی در مهار افکار و رفتار انسان در سبک زندگی دارند و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.
کد خبر: ۹۵۶۳۲۳۷
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی‌فداله گفت: عبادت و ارتباط باخدا یک حس آرامش و لذت‌بخشی به انسان می‌دهد که او را در مقابل مشکلات و سختی‌ها ایمن می‌سازد.

 

 امام‌جمعه آبدانان با بیان اینکه یاد خدا، بهترین نسخه دین برای آرامش روان در انسان است، افزود: برای حاکم کردن این روح معنوی در جامعه باید از علما و عارفان صاحب‌نظر در سطح شهرستان استفاده شود تا تأثیر معنوی آن بر شهرستان دیده شود.

 

حسینی‌فداله خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی نقش مهمی در مهار افکار و رفتار انسان در سبک زندگی دارند و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

 

وی در ادامه گفت: یکی از عواملی که باعث ناامیدی و یاس در جامعه می‌شود نبود اشتغال پایدار و بیکاری جوانان است که در این راستا کارهای در حال انجام است؛ ولی باید در این امر تصریح شود.

 

 حسینی‌فداله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امید آفرینی در جامعه با بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در جامعه تأکید کرد: همه ما خدمتگزار مردم هستیم و باید تکریم ارباب‌رجوع در سطح ادارات در بالاترین سطح اجرا شود .

 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط و امید، آموزش مهارت‌های زندگی، بررسی روان‌شناسی رفتارها و شناسایی آسیب‌های اجتماعی از جمله راهکارهای کاهش معضل خودکشی در جامعه بشمار می‌آید که از سوی کارشناسان مربوطه باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

امام‌جمعه آبدانان تصریح کرد: اگر بخواهیم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه مفیدی را اجرا کنیم ابتدا باید ریشه آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و عوامل مؤثر در آن را مهار کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار