کارشناس مسائل فرهنگی گفت: رفتار و کردار باید براساس سیره حضرت زهرا(س) شود. الگوی زندگی‌ها باید براساس سبک زندگی حضرت زهرا (س) تعریف شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۹۹۴
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان‌ مرکزی از فراهان؛ صابر حیدری کارشناس مسائل فرهنگی در‌ مراسم عزاداری ایام‌ فاطمیه در شهر فرمهین گفت: اگر توفیق حضور در مراسم ایام فاطمیه پیدا کردید؛ این توفیق حضور به دعوت و‌ برکت نگاه خاصه امام‌حسین(ع) است.
وی افزود: سعی کنید در هر لحظه از زندگی به حضرت زهرا(س) متوسل شوید. تمام ائمه درخواست و حوائج خود را از حضرت زهرا(س) می‌گرفتند.
این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: به سه جهت باید الگو بودن حضرت فاطمه(س) را مدنظر قرار دهیم. ‌نکته جالب این‌ است که هم خدا و اولیای خدا دست روی این سه عنصر «افکار» ، «رفتار» و «شخصیت» گذاشته‌اند و از طرفی شیطان هم این سه عنصر را در نظر گرفته است.
حیدری تصریح کرد: شیطان هم اول می‌خواهد افکار ما را دستکاری و منحرف کند. اگر این اتاق فرمان و جهت را منحرف کند، اعمال هم خود به خود منحرف می‌شود و در نتیجه وقتی فکر و جهت منحرف شد، شخصیت هم منحرف می‌شود.
وی افزود: اگر به این سه عنصر دقت کنیم و ورودی‌ها را مواظبت و کنترل کنیم، آن وقت می‌توانیم بگوییم حضرت زهرا(س) الگوی ما شده است.
این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: اولین عنصری که باید به آن توجه ویژه داشته باشید «افکار» است. افکار یا همان دستگاه‌ محاسباتی خیلی مهم است. حضرت زهرا (س) اهل شاگرد پروری و افکارسازی بوده است. امروزه در جنگ شناختی، دشمن برای افکار مردم ایران برنامه‌ریزی می‌کند تا بر ذهن، افکار و دستگاه محاسباتی تاثیر بگذارد.
حیدری ادامه داد: دشمن با نفوذ در افکار جوانان؛ دستگاه محاسباتی آنان را تسخیر کرده است. اگر گره‌های ذهنی باز نشود در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی مشکلاتی ایجاد می‌کند؛ در جنگ شناختی ذهن را تسخیر می‌کنند. ذهن وقتی تسخیر شد خوراک‌های خودشان را داخل آن جای می‌دهند.
این کارشناس مسائل فرهنگی دومین عنصر را عنصر «رفتاری» نام برد و بیان کرد: رفتار و کردار باید براساس سیره حضرت زهرا(س) شود. الگوی زندگی‌ها باید براساس سبک زندگی حضرت زهرا (س) تعریف شود.
وی افزود: عنصر سوم «شخصیت» است. حضرت زهرا(س) مدافع ولایت بود. امروزه دشمنان به دنبال این بودند که واژه «ولی فقیه» را حذف کنند. چون این ولی است که توانست کشور را طی این سال‌ها حفظ کند.
حیدری اظهار کرد: یک مقام غربی می‌گوید دو چیزی که اگر میان مسلمان‌ها دست به دست بگردد و ملت‌های مختلف مسلمان از این دو چیز آگاه شوند دیگر همه تابوهای غرب در هم خواهد شکست و باطل خواهد شد‌.

وی ادامه داد: یکی؛ قانون اساسی جمهوری اسلامی است که این قانون اساسی یک حکومت مردمی، پیشرفته امروزی و در عین حال دینی را در چشم مسلمانان جهان ممکن می‌سازد.
این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: قانون اساسی نشان می‌دهد که می‌توان یک حکومت داشت که هم متجدد باشد و هم امروزی باشد. هم پیشرفته باشد و هم کاملا دینی باشد. 

حیدری گفت: دوم، کارنامه موفقیت‌های علمی، اقتصادی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که اگر این برای مسلمان‌ها تبیین شود؛ در می‌یابند که آن امر ناممکن اتفاق افتاده و واقع شده است.
وی خاطرنشان کرد: کارشناس غربی معتقد است اگر ملت‌های مسلمان از این مطلع شوند، این نظام سازی را پیش چشم داشته باشند و از آن الگو بگیرند، دیگر جلوی سلسله انقلاب‌ها را نمی‌توان گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار