مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از اجرایی شدن طرح امنیت غذایی برای کودکان ۶ تا ۵۹ ماه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۷۵۷
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴

خلیل احمد سلامی در گفت‌وگو با خبرنگاربسیج در زاهدان بیان کرد: طرح امنیت غذایی برای کودکان از طرح‌های راهبردی دولت سیزدهم است که با همکاری وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت در سراسر کشور به مرحله اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه در این طرح، به ازای هر بچه ای مشمول در دهک‌های یک تا پنج، ۱۰ میلیون ریال و برای دهک ۶ و هفت، ۶ میلیون ریال به مبلغ کالابرگ الکترونیک‌شان افزوده شده است، اظهار کرد: اگر خانواده‌ای ۲ یا چند فرزند داشته باشد، به تمامی آن‌ها این مبلغ اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار و ۱۶۵ خانوار مشمول از سوی مرکز بهداشت استان شناسایی شدند و برای سرپرست خانوار پیامک ارسال شده است.

وی با اشاره به لیست فروشگاه‌ها نیز افزود: این خانوارها برنامه کاربردی «شما» را نصب کنند، زیرا لیست اقلام و فروشگاه‌های دارای شرایط در این برنامه قابل مشاهده و بررسی است.

سلامی گفت: اعتبار تخصیص یافته در طرح امنیت غذایی کودکان به حساب سرپرست خانوار شارژ می شود و این حمایت به صورت بلاعوض بوده و نیاز به پرداخت هیچ وجهی برای استفاده از این اعتبار نیست.

وی بیان کرد: هر سه ماه یکبار، کودکان مشمول طرح از سوی بهرورزان دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و استمرار شارژ حساب سرپرست خانوار، بستگی به استفاده از شارژ انجام شده در هر ماه و بهبود روند رشد کودکان دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: اطلاع رسانی به خانوارهای مشمول از طریق پیامک با سر شماره V.refah انجام می شود، بنابراین افرادی که پیامک را دریافت نکردند، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشت و یا اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار