امام جمعه دیلم:

مکتب شهداء مکتب عزت، شرافت و انسانیت است

امام جمعه شهر دیلم در جمع دانش آموزان تشییع کننده شهید گمنام در دیلم گفت: مکتب و سیره شهداء مکتب عزت شرافت و انسانیت است.
کد خبر: ۹۵۶۲۴۲۶
|
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

 

مکتب شهداء مکتب عزت، شرافت و انسانیت استبه گزارش خبرنگار بسیج از دیلم صبح امروز و همزمان با ورود پیکر شهید گمنام در شهر دیلم، دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه این شهر با حضور پر شور خود در تشییع پیکر مطهر شهید گمنام به جایگاه و مقام شامخ این شهید عزیز ادای دین کردند.

مکتب شهداء مکتب عزت، شرافت و انسانیت است

ایشان یکی از راه‌های بزرگ سعادت و عاقبت بخیری انسانها را توفیق شهادت ر راه خداوند عنوان کرد و گفت: توفیق شهادت در راه خدا سعادتی است که نصیب بندگان خالص و پاک خداوند میشود و ما باید با عمل خالص و دوری از گناه و پلیدی، خود را به مرتبه ای برسانیم که خداوند به ما هم نظر لطف و عنایت داشته باشد.

امام جمعه دیلم گفت: یکی از راه‌های رسیدن به این سعادت ارتباط با بندگان خوب خدا از جمله شهداست و انتخاب این عزیزان میتواند بهترین رفیق باشند که راه رستگاری را به ما نشان دهند.

سخنران مراسم با ذکر آیه شریفه قرآن: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ...هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند خطاب به دانش آموزان گفت: با استناد به این آیه شریفه قرآن کریم که شهداء زنده و ناظر بر احوال ما هستند باید مراقب بود که در دام شیطان نفس گرفتار نشویم و بدانیم که خداوند و اولیاء الله و شهداء ناظر بر تمام اعمال و رفتار ما هستند.

حجت الاسلام اسدی در پایان سخنان خود از کلیه دست اندرکاران و نهادهایی که تدارک برگزاری این برنامه را به عهده داشتند تشکر و قدردانی کرد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار