خطیبان جمعه شهرستان‌های استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن پرداختن به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور بر نقش مهم دانشجویان در تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبارزه با فساد در مبادلات ارزی تاکید کردند.
کد خبر: ۹۵۶۲۰۳۳
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛خطیبان جمعه شهرستان‌های استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن پرداختن به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور بر نقش مهم دانشجویان در تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبارزه با فساد در مبادلات ارزی تاکید کردند.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی خطیب جمعه شهر اراک و نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین، گفت: تحریم کالاهای اسرائیلی و هر نوع ارتباط و تحریم سوخت و کالا باید اعمال شود و مسلمانان و غیر مسلمانان با تحریم طولانی، زمینه سقوط این رژیم را فراهم کنند.

وی در ادامه بیان کرد: تحریم باید ادامه یابد و دادگاه‌های بین‌المللی و حقوق دانان، جنایت این رژیم را پیگیری کنند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: حمایت غرب و استکبار از حمله به مردم غزه نسل کشی و جنایت بزرگی را در تاریخ رقم زده است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: فجایع غزه صدای مجامع جهانی را هم درآورده و این درحالی است که برخی، غرب‌گرایان حاضر به کوتاه آمدن نیستند.

وی در ادامه افزود: آبروی غرب در این رویداد نظامی از بین رفته و با آنکه سازمان ملل را خود ایجاد کرده‌اند، اما رسیدگی به داد مظلومان در این سازمان‌های حقوق بشری مایوس کننده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تبریک ۱۶ آذر و روز دانشجو، گفت: در ۲۰۰ سال گذشته شرایط کشور مناسب نبود، اما اکنون راه پیشرفت و فناوری فراهم شده و امید است با همت دانشجویان، قله‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی فتح شود.

وی، درباره مبارزه با فساد گفت: موضوع رخ داده در چای کشور مایه تأسف است، نیاز به واردات چای نیست و در صورت نیاز، باید مدیریت ارز صورت گیرد.

مسئولان پیگیر ایجاد بستر مناسب برای فضا آموزشی شهرستان باشند

حجت‌الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: فرصت جوانی فرصت مناسبی برای تحصیل و کسب علم است، به لطف الهی ایران اسلامی در همه ابعاد علمی پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه خنداب یکی از دانشگاه‌های فعال استان مرکزی است و حدود 670 دانشجو در چهار رشته در حال تحصیل هستند امیدواریم رشته‌های همسو با نیاز شهرستان به این دانشگاه اضافه شود.

صفاهانی تصریح کرد: مکان آموزشی دانشگاه استیجاری است که این قضیه در شان شهرستان خنداب نیست، از مسئولین شهرستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم پیگیر ایجاد بستر مناسب برای فضا آموزشی شهرستان باشند.

خطیب جمعه خنداب به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی همچنان بر جنایت‌های خود علیه فلسطین مظلوم ادامه می‌دهد در این جنگ بیش از 52 تن مواد منفجره و بمب‌های فسفری بر سر مردان و زنان و کودکان و مدارس ریخته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا قتل عام کودکان را به راه انداخته است و اکثر کشته‌ها کودکان و زنان هستند و نسل‌کشی راه انداخته‌اند اما بدانند با این جنایت‌ها گور خود را می‌کند و به نابودی خود نزدیک می‌شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار