کارشناس مسائل فرهنگی

امیدآفرینی و معرفی دستاوردهای انقلاب در جهاد تبیین وظیفه فرهنگیان است

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: فرهنگیان مجاهد می‌توانند با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقشه‌های شوم دشمن علیه انقلاب اسلامی، به دانش آموزان به صورت واقعی و مستند امید آفرینی کنند.
کد خبر: ۹۵۶۱۰۹۹
|
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ مصطفی مشایخی مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و کارشناس مسائل فرهنگی در جمع مدیران و فرهنگیان آموزش و پرورش نواحی یک و دو اراک گفت: جهاد یعنی دل کندن از خود؛ امام علی(ع) می فرماید جهاد درب و بابی است که خداوند برای اولیای خاص خود در نظر گرفته است. 

وی با بیان اینکه یکی از درب‌های بهشت باب المجاهدین است، افزود: رهبر معظم انقلاب بیشترین نگرانی خود را در حوزه‌ی فرهنگ اعلام می‌کنند لذا ما بایستی در حوزه‌ی فرهنگ، جهادی کار کنیم و شما فرهنگیان مجاهد فرهنگی هستید.
این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد:  جهاد فقط به معنای حضور در میدان جنگ نیست؛ هرگونه تلاش و کوشش در مقابله با دشمن، همراه با خطرپذیری، می‌تواند جهاد تلقی شود. هجرت، جهاد و شهادت سه کلمه‌ی فی السبیل الله است. بهترین الگوی این سه ویژگی هم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

مشایخی مسجد، مدرسه و خانه را پل‌های انتقال فرهنگ دانست و گفت: شخصیت هر یک از ما در یکی از این سه مورد شکل گرفته است. تغییرات فرهنگی تدریجی است که باید به پل رسانه و پل ارتباطی مردم با ولایت فقیه که این پل مختص جمهوری اسلامی ایران است توجه ویژه داشت.
مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید وارد گود جهاد فرهنگی شویم و با کار صد برابری، ملت ایران را در برابر هر هجمه فرهنگی بیمه کنیم، خاطرنشان کرد: فرهنگیان مجاهد می‌توانند با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقشه‌های شوم دشمن علیه انقلاب اسلامی، به دانش آموزان به صورت واقعی و مستند امید آفرینی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار