خبرهای داغ:
به مناسبت نام گذاری هفته سلامت روان در سپاه کارگاه آموزشی سلامت با سخنرانی استاد جناب دکتر حسنی مقدم با حضور بسیجیان و رزمندگان گردان ۱۱۶ حضرت امام حسین (علیه السلام) در ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۶۰۹۵۷
|
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر ۱۴امام حسین(علیه السلام)، به مناسبت نام گذاری هفته سلامت روان در سپاه کارگاه آموزشی سلامت با سخنرانی استاد جناب دکتر حسنی مقدم با حضور بسیجیان و رزمندگان گردان ۱۱۶ حضرت امام حسین (علیه السلام) در ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار گردید.

فرمانده گردان۱۱۶امام حسین(علیه السلام) گفت: به مناسبت نام گذاری هفته سلامت روان در سپاه ۱۱ آذرماه کارگاه آموزشی سلامت روان در محل ناحیه مقاومت بسیج کاشان با سخنرانی استاد مجرب جناب دکتر حسنی مقدم برگزار و رزمندگان و بسیجیان گردان ۱۱۶ حضرت امام حسین (علیه السلام) در این کارگاه حضور پیدا کردند.

در این کار گاه دکتر حسنی مقدم گفت: بهداشت روان موضوعی فراتر از فقدان يا نبود بيماري رواني است. بعد مثبت بهداشت روان كه سازمان بهداشت جهاني بهداشت نيز روي آن تكيه دارد، در تعريف سلامتی لحاظ شده است سلامتي يك حالت رفاه جسمی، رواني و اجتماعي است نه فقط نبود بيماری و يا ناتوانی بنابراین، بهداشت روان حالتی از رفاه است که در آن فرد توانایی هایش را باز می شناسد و قادر است با استرس های عادی و  معمول زندگی، سازگاری داشته و از نظر شغلی مفید و سازنده باشد.

این استاد ادامه داد: اغلب مردم از اهمیت حفظ سلامت جسمانی خود آگاهند و برای کسب اطمینان از سلامتی خود، از روش هایی همچون ورزش منظم، تغذیه مناسب و آزمایش های پزشکی استفاده می کنند، اما تعداد کمی از مردم به اهمیت حفظ سلامت روانی خود واقف هستند.

در ادامه ایشان با استناد به حدیث شریف کساء به آموزه ها و پیامهای درس این حدیث برای مردم اشاره نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها