خبرهای داغ:
یادواره بزرگ شهدای شهرستان خنج با سخنرانی مشاور فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۰۵۳۲
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، یادواره شهدای شهرستان خنج با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولین شهرستان و آحاد مختلف مردم در تالار بزرگ این شهر برگزار شد.

سردار مرتضی زارع مشاور فرمانده نیروی دریایی سپاه به عنوان سخنران مراسم طی سخنانی با بیان اینکه شهدا عامل قدرت می‌باشند، گفت: موسسه‌ای در آمریکا در تحقیقات خود به نتایجی رسیده‌ و فرمول جدیدی تعریف کرده‌ که تنها بین ایران و آمریکا وجود دارد و آن "انگیزه جنگیدن" است.

وی اظهار داشت: اعتقاد آمریکایی‌ها این است و به این نتیجه رسیده‌اند که انگیزه جنگیدن است که ایران را همچنان پابرجا نگه داشته و روز به روز قوی‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده، اندیشکده‌ای در آمریکا، قدرت را در ۵ سطح وابسته، دفاع ملی، بازدارندگی، ضربه متقابل و ضربه اول تقسیم‌بندی کرده است.

سردار زارع اظهار داشت: قدرت وابسته که نخستین سطح از سطوح قدرت می‌باشد، مخصوص کشورهایی بوده که در ظاهر قدرت دارند، اما به دیگران وابسته بوده و بدون آنها نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

وی ادامه داد: در سطح دوم قدرت که "دفاع ملی" نام دارد، کشورها توانایی دفع تجاوز را دارند. کشوری که این سطح از قدرت را داشته باشد، در صورتی که مورد حمله قرار گیرد، با بسیج همگانی اجازه تصرف به دشمن نمی‌دهد که در زمان دفاع مقدس، قدرت جمهوری اسلامی ایران از همین نوع بود‌.

وی سطح سوم قدرت را "بازدارندگی" دانست و در این خصوص اذعان داشت: قدرت بازدارندگی یعنی اینکه یک کشوری چنان قوی باشد که بدون جنگ، توان دفاع از کشور خود را داشته باشد. در این سطح از قدرت، دشمن می‌داند در صورت تجاوز به آن کشور، پاسخ محکمی دریافت می‌کند، لذا ترجیح می‌دهد دست به تجاوز نزند.

سردار افزود: در نوع چهارم قدرت که "ضربه متقابل" نام دارد، یک کشور توان این را دارد که اگر منافعش در خارج از منطقه پیرامون خود مورد تجاوز دشمن قرار گیرد، منافع کشور متجاوز را مورد هدف قرار دهد. این سطح از قدرت تنها محدود به حوزه نظامی و امنیتی نبوده و در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی نیز کاربرد دارد.

سردار زارع به پنجمین سطح از قدرت که "ضربه اول" است اشاره کرد و گفت: بر اساس تقسیم‌بندی اندیشکده آمریکایی، هیچ کشوری در دنیا قدرت ضربه اول را ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قدرت جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت آن از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره نمود و گفت: درون‌زا بودن، نبرد نامتقارن و همچنین کم‌هزینه‌بودن ساخت ادوات نظامی با تکیه بر متخصصین داخلی، موجب شده جمهوری اسلامی ایران به این سطح قوی از قدرت برسد.

سردار زارع تاکید کرد: در حال حاضر بیشتر کشورهای دنیا راهبرد خود را تغییر داده‌ و از جمهوری اسلامی ایران الگو می‌گیرند، چرا که دیده‌اند کشور ما با راهبردی که انتخاب کرده، به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است.

به گزارش بسیج، سرهنگ بلاغی فرمانده سپاه شهرستان خنج، اجرای سرود توسط گروه سرود شمیم ولایت از شهرستان فسا، اجرای نمایش با موضوع مظلومیت مردم غزه و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای شهرستان خنج، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار