خبرهای داغ:
در تور رسانه ای شرکت گاز آذربایجان شرقی مطرح شد

پیشی گرفتن آذربایجان شرقی در حوادث گازگرفتگی/ مردم برای جلوگیری از قطعی گاز همراهی کنند

تبریز- پیشی گرفتن آذربایجان شرقی در حوادث گازگرفتگی و لزوم همراهی مردم برای جلوگیری از قطعی گاز از مباحث مطرح شده در تور رسانه ای شرکت گاز استان بود.
کد خبر: ۹۵۵۹۵۲۳
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تور رسانه ای شرکت گاز استان با رویکرد مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی برگزار شد. در این رویداد، خبرنگاران در ابتدا در مرکز بهره برداری گاز مرکز آذربایجان شرقی حضور یافتند.
 مسئول امداد بهره‌برداری مکانیزه شهر تبریز در این بازدید، شماره تلفن 194 را شماره ای برای اعلام مشکلات مربوط به گاز اعم از هر نوع حادثه، نشستی و قطعی عنوان کرد.
محمدباقر بردباری، ادامه داد: مکالماتی که به این مرکز انجام می شود، ضبط شده و پس از رصد به مسئول شیفت ارجاع می شود. کارشناسان مرکز در 12 نقطه شهر استقرار یافته اند و زمان رسیدگی و مراجعه آنان نیز در حدود 11 دقیقه است.
بردباری با اشاره به آمار حوادث مصرف کنندگان گاز طبیعی در هشت ماهه نخست سال جاری گفت: تعداد کل حوادث ناشی از گازگرفتگی، هشت مورد و تعداد کل حوادث ناشی از نشت انفجار و آتش سوزی، 100 مورد بوده است.
مسئول امداد بهره‌برداری مکانیزه شهر تبریز افزود: تعداد کل فوتی ناشی از گازگرفتگی ها نیز 22 مورد بوده است البته باید توجه داشت که هنوز فصل سرمای استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز فرا نرسیده است.
وی با اشاره به درپیش بودن فصل سرما و لزوم جدی گرفتن مسائل ایمنی در منازل گفت: گازگرفتگی علائمی همچون سرماخوردگی دارد پس اگر به صورت ناگهانی تمامی اعضای خانواده دچار سردرد شوند، باید نسبت به احتمال گازگرفتگی شک کرد.
 رئیس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت گاز آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با اشاره به حوادث مصرف کنندگان گاز طبیعی گفت: این رقم در هشت ماهه نخست امسال 108 مورد، در مدت مشابه سال گذشته، 97 و در هشت ماهه 1400 نیز 104 مورد بوده است.
علی اسماعیلی، در خصوص حوادث ناشی از گازگرفتگی گفت: نشتی های عمده قابل تشخیص هستند اما نشتی های جزئی قابل تشخیص نبوده و خطرناک تر هستند.
وی ادامه داد: با وجود اینکه تعداد مشترکین ما، یک پنجم تهران است اما در تعداد گازگرفتگی و فوتی ها با این استان رقابت داریم که این امر نیاز به تامل دارد.

پیشی گرفتن آذربایجان شرقی در حوادث گازگرفتگی/ مردم برای جلوگیری از قطعی گاز همراهی کنند
دومین مقصد این تور نیز مرکز دیسپچینگ شرکت گاز استان بود. کاظم طلوعی، رئیس مرکز دیسپچینگ گاز استان در این بازدید گفت: این مرکز از سال ۹۶ تاسیس شده و وظیفه راهبری و کنترل پارامترهای عملیاتی توزیع گاز استان را دارد. همچنین این مرکز کنترل میزان فشار، دما و پارامترهای عملیاتی را نیز برعهده دارد.
وی با بیان اینکه در مجموع در شهر تبریز 13 میلیون مترمکعب گاز مصرف می شود، گفت: همچنین نیروگاه های تبریز و سهند نیز گاز خود را از ما دریافت می کنند و نیروگاه تبریز روزانه دو میلیون و 700 مترمکعب و نیروگاه سهند نیز دو میلیون مترمکعب گاز مصرف می کنند.
طلوعی ادامه داد: کاهش یک درجه ای دمای منزل می تواند منجر به کم شدن شش درصدی مصرف گاز در منازل شود. پس از شهروندان تقاضا داریم در صورت گرم شدن هوای منزل، به جای باز کردن پنجره، دمای بخاری را کمتر کنند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی نیز در بازدید از این مجموعه گفت: متوسط مصرف هر خانوار در استان دو هزار و ۶۰۰ متر مکعب در سال است به طوریکه مصارف خانگی استان در چهار ماهه آخر هر سال ۵۸ درصد مصارف خانگی کل آن سال را تشکیل می‌دهند.
نادر کمالی سهم هر کدام از مردم استان در پویش گذر از زمستان با جریان پایدار گاز را کاهش یک درجه ای دمای اتاق عنوان کرده و گفت: با کاهش یک درجه از دمای اتاق توسط مشترکان خانگی استان آذربایجان‌شرقی، ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار