حمایت از بسته بندی و فرآوری زعفران در مرند

تبریز- معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: دولت سیزدهم با ارائه تسهیلات از صنایع تبدیلی زعفران حمایت می کند.
کد خبر: ۹۵۵۹۱۹۰
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داود عباسی در گفتگو با خبرنگاران با توجه به کاهش نزولات آسمانی و آب های زیرزمینی ، اصلاح الگوی کشت را در بخش کشاورزی ضروری دانست و گفت: جهاد کشاورزی شهرستان مرند در این زمینه اقدامات موثری انجام داده است.

وی ادامه داد: برای رعایت الگوی کشت و توجه به مسئله کم آبی، کشت زعفران در شهرستان مرند در بیش از 230 هکتار انجام شده است و سالانه یک هزار و 200 کیلوگرم از این محصول برداشت می شود.

عباسی اظهار کرد: زعفران از نظر ارزآوری و درآمدزایی محصولی ارزشمند است که باعث بهبود وضع معیشتی کشاورزان شهرستان مرند شده است.

 وی تاکید کرد: کیفیت زعفران مرند باعث شده است که مرغوبیت زعفران مرند در کشور و دنیا مطرح باشد.

فرماندار شهرستان مرند همچنین گفت: مرند از نظر تولید مرغ و تخم مرغ به عنوان یکی از قطب های استان است. 

عباسی افزود: در شهرستان مرند 99 واحد مرغ گوشتی داریم که بیش از یک میلیون و 600 هزار قطعه مرغ گوشتی پرورش می دهند.

وی با بیان اینکه در شهرستان مرند تولید مرغ گوشتی در طول سال بیش از 10 هزار تن است ادامه داد: در شهرستان مرند 36 واحد مرغ تخم گذار وجود دارد که ظرفیت آنها بیش از 2 میلیون قطعه است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند اظهار کرد: سالانه بیش از 19 هزار تن تخم مرغ در شهرستان مرند تولید می شود. این شهرستان از نظر واحدهای تولیدی، هم مرغ تخم گذار و هم گوشتی قطب محسوب می‌شود.

وی به احداث زنجیره تولید مرغ و فعالیت کشتارگاه های شهرستان مرند نیز اشاره کرد و افزود: سیاست دولت در مورد تولید گوشت مرغ توجه به ایجاد و برقراری شرکت های زنجیره یکپارچه تولید است که به علت سنتی بودن، افزایش هزینه تولید و جزیره ای عمل کردن حلقه های تولید گوشت مرغ امکان رقابت در بازار برایشان وجود ندارد.

ارسال نظرات