خطیبان جمعه شهرستان‌های استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن پرداختن به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و منطقه ضمن تبریک هفته بسیج، به نقش شجره طیبه بسیج در رفع مشکلات کشور اشاره کردند.
کد خبر: ۹۵۵۷۶۳۰
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ خطیبان جمعه شهرستان‌های استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن پرداختن به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و منطقه ضمن تبریک هفته بسیج، به نقش شجره طیبه بسیج در رفع مشکلات کشور اشاره کردند.

محور سخنان خطیبان این هفته نماز جمعه در شهرهای استان مرکزی

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی خطیب جمعه شهر اراک و نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با بیان این مطلب که انقلاب شکوهمند اسلامی، سرفصل جدیدی در تاریخ پرتلاطم ایران و منطقه گشود، گفت: نهضت بی‌نظیر امام راحل، راه نوینی را برای بشریت باز کرد و ایشان در دوران مسئولیتش، شجره طیبه بسیج را که نهادی فرهنگی و مقدس بود، تاسیس کرد.

وی بیان کرد: خداوند به انسان‌ها اختیار کامل داده است و انسان باید جایگاه خودش را در جبهه حق و باطل مشخص کند.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: جریان صهیونیست به دنبال ایجاد کانون فتنه در دنیای اسلام، به منظور گرفتن آرامش و امنیت از امت اسلام و هموار کردن بازار سلاح و ناامنی در منطقه است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به ملت ایران و اسلام، امید و خودباوری داد، گفت: این انقلاب به ملت ایران خودباوری داد تا در مقابل زورگویی‌های غربی‌ها بایستند و فلسطینیان نیز با الگوگیری از انقلاب اسلامی، ۲۰ هزار شهید دادند اما همچنان مثل کوه ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه، اراده خداوند باعث شد ماهیت ننگین دشمنان برای جهانیان مشخص شود، گفت: جمهوری اسلامی باید در آینده جهان، نقش آفرین باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اشاره کرد: پیام امام خمینی(ره) مبنی بر ایجاد هسته‌های مقاومت در سراسر دنیا بسیار باارزش بود و بسیجیان سختکوش امروز بخشی از این هسته‌های مقاومت است.

خطیب جمعه اراک خاطرنشان کرد: شجره طیبه بسیج به وسیله راهبردهای مقام معظم رهبری پربار شده و همه اقشار مختلف مردم باید در این شرایط بسیجی باشند و در همه زمینه‌ها تلاش ویژه صورت گیرد تا مقدمه ظهور جهانی فراهم شود.

تفكر بسیجی تنها راه نجات كشور از مشكلات است

تفكر بسیجی تنها راه نجات كشور از مشكلات است

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی خطیب جمعه ساوه نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوه به مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیسم اشاره کرد و گفت: مردم غزه تمام جنایات و فشارهای رژیم غاصب صهونیستی را صبورانه و مومنانه تاب آورده‌اند.

وی افزود: آنچه از تاب‌آوری مردم غزه مشاهده می‌کنیم یک "تاب آوری ترکیبی" برابر محاصره و فشار ترکیبی دشمن است.
خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: این روزها غزه فقط یک باریکه ۳۶۵ کیلومتر مربعی نیست، بلکه یک مدرسه، دانشگاه بزرگ و گسترده به پهنای همه جهان است و مدرسه‌ای که ساکنان آن از کوچک تا بزرگ درس انسانیت و صبر و شُکر و مقاومت در برابر ظلم را می‌دهند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه طوفان الاقصی حامل آموزه‌های عمیق فرهنگی و تمدنی است، افزود: مردم غزه نشان دادند همانگونه که جهان بدون صهیونیسم شدنی است، جهان بدون آمریکای ابرقدرت و سلطه گر شدنی است.

وی با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج به دستور امام راحل گفت: بسیج پدیده‌ای منحصر به فرد از تشکل و تجمیع نیروهای ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده الهی در جامعه است.

خطیب جمعه ساوه خاطرنشان کرد: امروزه هم ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم راه نجات کشور بازگشت به حاکمیت و تفکر بسیجی که همان عدم وابستگی به غرب و شرق و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تفكر بسیجی تنها راه نجات كشور از مشكلات است

بسیج بن بست شکن است

حجت‌الاسلام سید قاسم میرصادقی خطیب جمعه خمین نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، بیداری ملت‌ها را از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی دانست و گفت: ایمانی که در کودکان و زنان غزه وجود دارد تا سرنگونی و پاسخ دندان شکن به صهیونیست‌ها هرگز از پای نخواهند نشست.

حجت الاسلام میرصادقی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن تبریک ایام هفته بسیج گفت: معلم بزرگ تفکر بسیج امام خمینی(ره) است، بسیج در تمام اقشار جامعه از دانش‌آموز هنرمند، رسانه و کشاورز ترویج شده و بسیج در تمام عرصه‌ها نمود عینی دارد.

خطیب جمعه خمین تصریح کرد: بسیجی یعنی فردی که منظومه فکری محکم ایمانی دارد و ایمانش در گذر زمان دچار فرسایش و ریزش نمی‌شود و الهام پذیر مکتب اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام میرصادقی خاطرنشان کرد: بسیجی با خلاقیت، نوآوری و با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند کار را به انجام برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها