به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) برگزار شد؛

مسابقه «بصیرت افزایی» برای دانش آموزان قمی

به همت شعبه سیاسی پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) حوزه حضرت نرجس(س) مسابقه بصیرت افزایی در بین دانش آموزان مدرسه دخترانه «شهیدمهدی هندویان» و «حاج حبیب الله زیرک» برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۴۵۶۶
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
مسابقه «بصیرت افزایی» برای دانش آموزان قمی

راضیه سبزواری مسؤل شعبه سیاسی پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) حوزه حضرت نرجس(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، گفت: این مسابقه براساس بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان سراسر کشور، در بین دانش آموزان متوسطه اول مدرسه «شهیدمهدی هندویان» و مدرسه«حاج حبیب الله زیرک» برگزار شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ولایتمدار ضمن شرکت در مسابقه بصیرت افزایی توسط مدیر مدرسه فراخوانده شدند، اظهار کرد: دانش آموزان، سخنرانی‌های مقام معظم رهبری را در قالب جمله‌های کوتاه و ارزشمند که در راستای روشنگری دانش آموزان ایراد شده بود با دقت مطالعه کردند و ضمن افزایش بصیرت و آگاهی آنان در این مسابقه شرکت نمودند.

سبزواری تصریح کرد: سیاست، حیطه‌ای است که رشد هویت اجتماعی را امکان پذیر می‌کند و مدرسه، گروه‌های نوجوان و رسانه‌ها نوجوان را با موضوعات سیاسی آشنا می‌کنند.

وی افزود: نزدیک شدن به سنِ حق رأی و از حقوقی بالغ محسوب شدن، توجه فرد را به مسائل سیاسی افزایش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان پیوندهای عاطفی و آشنایی با مفاهیم ملت، دولت، احزاب و جامعه پذیری را از والدین خود می‌آموزند و سپس«جامعه پذیری سیاسی» را براساس توانایی‌های اجتماعی و تجربه‌های شخصی به گونه‌ نهفته‌ای رشد و تحول می‌یابد.

انتهای پیام/ عاطفه حردانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار