دکتر سیدابراهیم رئیسی در دور دوم سفر استانی به چهارمحال و بختیاری،در دیدار با جمعی از سران عشایر استان گفت: عشایر تولید کنند هستند و مسئله بیکاری در آن معنایی ندارد.
کد خبر: ۹۵۵۴۲۳۰
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، در دیدار با جمعی از سران عشایر ولایتمدار بام ایران، گفت: امروز هویت فرهنگی عشایر عزیز با انقلاب و ارزش‌های اسلامی عجین شده که برای عصر‌ها و نسل‌ها ماندگار است.

رئیس جمهور، گفت: در جمع سران عشایر و اقوام چهارمحال و بختیاری گفت: عشایر عزیز ما که امروز ذخایرند، عشایر مولد و تولید کننده هستند. بسیاری از محصولات کشور را عشایر تولید می‌کنند، زن و مرد عشایر مشغول هستند برای بالا بردن تولید کشور و محصولات دامی، عشایرجایگاه تولید کننده دارند و در اشتغال کشور سهیم هستند.

آیت الله رئیسی، به نو آوری های روز افزون دوران اشاره کرد و افزود: عشایر با آنکه از این نو آوری ها در فضای ارتباطات و اطلاعات و توسعه خدمات جاده ای و اینترنتی بهره برده اند ، خوشبختانه هویت و اصالت خود را حفظ کرده اند.

رئیس جمهور، با ستودن روحیه حفظ هویت و فرهنگ عشایر گفت: حفظ هویت خیلی مهم است و من برای داشتن این روحیه از سران عشایر تشکر می کنم. صداقت پاکی و ارزش‌ها که امروز در جوان و پیر عشایر ما وجود دارد که این هویت فرهنگی هویت ارزشمندی است که همواره به عنوان سرمایه برای عشایر ما و برای این قوم می درخشد.

رئیس جمهور،با اشاره به حمایت بختیاری ها از امام در روز بیستم بهمن ماه  ۱۳۵۷ گفت: اینکه نخست وزیر وقت بختیاری بود اما بختیاری ها او رو کنار می زنند و در دیدار با امام خمینی رضوان الله تعالی با او بیعت می کنند به هویت انقلابی بختیاری ها بر می گردد. مسئولان باید با شما همکاری و همراهی داشته باشیم که انشالله این هویت مهم حفظ شود.

وی به خدمات انقلاب اسلامی درمناطق عشایر نشین اشاره کرد و افزود: به خانه های بهداشت و وسایل مختلفی که در آن منطقه مطرح بوده رسیدگی شده و پیگیری شده است. بسیاری از راه‌های عشایری حل شده اما بخشی از آن مانده که باید انجام شود.

آیت الله رئیسی، با بیان اینکه عشایر تولید کنند هستند و مسئله بیکاری در آن معنایی ندارد گفت: مسئله بیکاری بعضی از جوان‌های عزیز دغدغه ای است که از استاندار می خواهم برای این دغدغه و رفع نگرانی برنامه ریزی کنند تا عشایر کمک شوند تا به عنوان دامدار خرد و کلان به تولید کمک کنند.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، بیان نقطه نظرات سران عشایر و اقامه نماز جماعت به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد از دیگر برنامه های این دیدار بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار