مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه تنگستان خبر داد:

کارگاه آموزشی خبرنویسی توسط سپاه تنگستان برگزار شد

مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه تنگستان در کارگاه آموزشی خبرنویسی گفت:این کارگاه آموزشی جهت آشنایی بیشتر خبرنگاران افتخاری بسیج با اصول اولیه خبرنویسی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۹۹
|
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان،حامدجعفری،مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام علی (ع)تنگستان در کارگاه آموزشی خبرنویسی که در نمازخانه این سپاه وباحضور خبرنگاران افتخاری سپاه و بسیج برگزار شد گفت:اصول خبر نویسی برخلاف ظاهر بسیار ساده ای که دارد یکی از مهمترین اصول نگارش برای هر خبرنگار است.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام علی (ع)تنگستان در ادامه افزود:نگارش یک خبر ساده اما خوب وبا رعایت اصول نگارشی در خبرنویسی میتواند آن را در صدر اخبار بارگزاری شده قراردهد.

در ادامه رضا منصورنژاد مدیر فضای مجازی سپاه امام علی (ع) تنگستان به عنوان مدرس این کارگاه به تشریح اهمیت خبرنویسی پرداخت و بیان داشت:برخلاف تصور بسیاری از اهالی رسانه که خبرنویسی را یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین مهارت های خبرنگاری می دانند، این حوزه دررسانه های ما همچنان به سطح مطلوب نرسیده و نیاز به تلاش و آموزش بیشتری دارد.

رضامنصور نژاد درادامه تأکید کرد:فراهم شدن بستر آموزش خبرنویسی وآنچه که یک خبرنگار برای بهترشدن به آن نیاز دارد از مهمترین نیازهای یک مجموعه یا سازمان است.

مدیر فضای مجازی سپاه تنگستان با اشاره به کاربردی بودن این کارگاه های آموزشی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی بصورت کاربردی و عملی تأثیر گذاری بیشتری نسبت به کلاس‌های تئوری ومحیطی دانشگاهی دارد.

این مدرس سواد رسانه در ادامه ضمن بیان اصول خبرنویسی و اهمیت ارزش های خبری، نحوه تدوین و گزینش اخبار مهم، انتخاب تیتر و مهارت های خلاصه نویسی (لیدنویسی )را به صورت تئوری و عملیاتی برای خبرنگاران و رابطین روابط عمومی پایگاه های مقاومت بسیج تشریح نمود. 

در پایان این کارگاه ضمن پاسخگویی به سوالات و ابهامات شرکت کنندگان، چند خبر تولیدی به صورت نمونه آسیب شناسی و نقاط ضعف آنها تشریح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار