خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسنی:

باید از نعمت‌های خدا در مسیر درست استفاده کرد

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه از نعمت‌های خدا باید در مسیر درست استفاده کرد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید شیطان دور مردم طواف می‌کند که یک روزنه‌ای برای نفوذ در بنده پیدا کند.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۴۸
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در جمع کارکنان سپاه ناحیه همدان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: ایشان سفارشی در قالب یک نامه به یکی از دوستان خود دارد و برای تک تک شیعیان بسیار قابل استفاده و مهم است و این نامه از مکتوبات امام صادق(ع) است.

وی با بیان اینکه فرق آن با حدیث در این است که حدیث را دیگران نقل می‌کنند اما نامه را خود امام(ع) نوشته است، گفت: حضرت در این نامه می‌نویسد اگر می‌خواهی عاقبت بخیر شوی، سه شرط دارد و سه چیز را باید انجام دهی؛ نعمت‌های خدا را در معصیت صرف نکنید، خداوند نعمت‌های فراوانی به ما داده که در مورد تک تک آنها باید پاسخگو باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه از نعمت‌های خدا باید در مسیر درست استفاده کرد، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید شیطان دور مردم طواف می‌کند که یک روزنه‌ای برای نفوذ در بنده  پیدا کند؛ در روایت داریم هرکسی در مجلسی بنشیند که در آن بحث دین و خداست چیزی که می شنود عبادت گوش است و این شخص عبادت خدا کرده و نگاه محبت آمیز به خانواده و قرائت قرآن عبادت چشم است، زبان هم همین گونه است آسیب‌های فراوانی دارد و باید مراقب باشیم.

وی گفت: دومین سفارش امام صادق(ع) برای عاقبت بخیری این است که به حلم خداوند مغرور نشوید، خداوند ستارالعیوب و حلیم است اما شما به این کار خداوند مغرور نشوید‌ و بترسید از زمانی که کاسه حلم سرریز شود و این حلم و ستر الهی برداشته شود.

حسنی ادامه داد: در روایت داریم خداوند بین بنده و آبرویش وقتی گناهی می‌کند چهل پرده می‌اندازد؛ خداوند به بندگان خود خیلی لطف دارد اما نباید ما به حلم خداوند مغرور شویم؛ اگر خداوند چیزی نمی گوید دلیل براین نیست که کارهای ما خیلی درست است.

وی با اشاره به اینکه غفلت انسان را بیچاره می‌کند، با اشاره به سومین راه عاقبت بخیری گفت: امام صادق(ع) فرمود به کسی که به ما منسوب است و ارادت دارد احترام بگذارید؛علت تاکید به این موضوع، به خاطر انتساب آنها به اهل بیت(ع) است و بی‌توجهی به این افراد، باعث آسیب دیدن دین مردم می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان اضافه کرد: بعضی آنقدر جری شده‌اند که حتی فرمایش علمای دین را به مجرد اینکه با فکر و عقیده آنها جور در نمی‌آید تکذیب می‌کنند؛ پیامبر(ص) فرمود کسی که به دیدن علما برود گویا به دیدن من آمده و کسی که همنشین علما باشد گویا همنشین خداوند و مانوس با او است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات