رئیس پلیس فتا ایلام گفت: برخی شهروندان ایلامی در فضای مجازی به بهانه پرداخت سود ماهیانه اطلاعات کارت خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۵۲۸۳۵
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی‌رضا یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: برخی شهروندان استان در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و سایت دیوار به دنبال کاریابی بوده و در این راستا با کاربران ناشناس ارتباط گرفته و به بهانه پرداخت سود ماهیانه و یا بالا بردن معدل حساب بانکی، اطلاعات کارت و حساب بانکی خود را در اختیار مجرمان سایبری و کلاهبرداران قرار داده‌اند.

 

وی افزود: کلاهبرداران برای مخفی نگه داشتن هویت خود، در قبال پرداخت سود ماهیانه، از کارت بانکی دیگر شهروندان استفاده می‌کنند. این اقدام باعث شده است صاحب کارت به عنوان متهم پرونده‌های قضایی با موضوع کلاهبرداری در چندین استان شناسایی و مورد پیگرد قضایی قرار گیرد.

 

رئیس پلیس فتا استان ایلام یادآور شد: در ادامه مجرمین سایبری وجه حاصل از کلاهبرداری را به حساب شهروندان استان ایلام واریز نموده و هم استانی‌های ایلامی وجه را به ارز دیجیتال تبدیل و به کیف پول دیجیتال افراد کلاهبردار انتقال داده‌اند. 

 

وی اضافه کرد: صاحب کارت مسئول است و در صورت هرگونه سوء استفاده از کارت باید پاسخگو باشد.

 

 همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه کلاهبرداری اینترنتی با عناوین مختلف با شماره ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا یا با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار