خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: موفقیت‌ها حاکی از زیرساخت‌هایی است که در سال گذشته صورت گرفته است و ماحصل آن حاکم شدن امنیت در شهر و استان و کشور ما است.
کد خبر: ۹۵۵۲۷۷۱
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان صبح امروز پنجشنبه (۱۸ آبان) در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر یادبود سردار شهید غلام عباس کمیلی افین و اختتامیه سومین نمایشگاه طرح اسوه پایگاه‌های بسیج سپاه انصارالرضا علیه السلام استان اظهار داشت: جشنواره مالک اشتر بهانه‌ای است که گرد هم آییم و عملکرد یک ساله گذشته خودمان را بررسی کنیم آیا بر اساس اهداف و برنامه‌ها توانستیم حرکت کنیم و اهداف محقق شده است؟

وی عنوان کرد: بعد از ارزیابی عملکرد‌ها به آسیب‌ها؟ اشکالات و نواقصی خواهیم رسید و سرفصلی خواهد بود برای اینکه برای سال آینده بتوانیم اشکالات را برطرف کنیم هدف اصلی این است. قطعاً پیشرفت‌ها و تلاش‌ها حاصل زحمات عزیزانی است که در حرکت جهادی و تلاش شبانه روزی موفق شدند دستاورد‌های خوبی داشته باشند و در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی توانستند کسب کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان افزود: خداوند به ما توفیق داده است که در این برهه از زمان در لباس سبز پاسداری با این عنوان از اسلام، کشور و مسلمین دفاع کنیم و در کنار همه نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های خدمت رسان کشور هستیم و انجام رسالت خودمان را طبق ارزیابی‌های صورت گرفته با حرکت رو به جلو داشته‌ایم.

وی بیان داشت: امروز به لطف خداوند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب همچنان با جوشش و برنامه ریزی گام‌های استوار و محکم در عرصه‌های مختلف رو به جلو برمی‌دارد که بیانگر پویایی است که با روحیه جهادی همه پاسداران و معاونت‌ها سپاه‌های نواحی شهرستان‌ها شاهد هستیم در حرکت پوینده جهادی و رو به جلو در حال حرکت هستند.

مهدوی خاطرنشان کرد: در عرصه‌هایی که ما در استان ارزیابی در حوزه اشراف داریم جهش خوبی در همه عرصه‌ها مشاهده می‌کنیم گرچه در عرصه اطلاع رسانی و تبیینی نتوانستیم مسائل را منعکس کنیم که نشأت گرفته از روحیه اخلاصی است که در افراد وجود دارد. ما در سطح استان عملکرد‌ها را بررسی می‌کنیم از جشنواره مالک اشتر سال گذشته تا امسال در عرصه زیرساخت‌های سپاه و بسیج حرکت جهشی در تمام عرصه‌ها داشتیم زیرساخت‌ها قطعاً می‌توانند آینده ما و روند ماموریتی ما را کمک کند.

وی ادامه داد: در عرصه داخلی سپاه ما که می‌خواهیم بسیج را مدیریت کنیم و از بسیج عمومی در تمام عرصه‌ها بهره بگیریم لازمه‌اش این است که اول در درون سپاه زیرساخت‌های خودمان را قوی کنیم اعم از نیروی انسانی، امکانات و ملزومات، اصلاح بسیاری از ماموریت‌ها، ساختار و سازمان که در همه این موارد روند اصلاحی خوب و بسیار عالی پیش رفتیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان گفت: پروژه‌های عمرانی بسیج که در سال‌های گذشته بر زمین مانده بود در حال ساخت و تکمیل است بخشی از آن‌ها در هفته دفاع مقدس و بخشی در هفته بسیج افتتاح میشود برنامه این است که در سه ماه ابتدای سال آینده هیچ پروژه‌ای که بالغ بر ۱۶ سال قدمت دارد نیمه کاره نداشته باشیم و همه تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در مناطق دور افتاده حوزه‌ها و پایگاه‌ها ساخته می‌شود افزود: ایجاد زیرساخت هاست که عرصه‌ها را برای فعالیت بسیجیان مهیا می‌سازد در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی شاهدیم در ساختن خانه محرومین در کمک به کمیته امداد و بهزیستی پروژه‌های مسکن محرومین را افتتاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: از ظرفیت‌ها و امکانات سپاه بهره می‌گیریم تا در پروژه مسکن ملی کمک حال دولت باشیم از زمان شروع کار از توان بنیاد تعاون بسیج و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه کمک گرفتیم و تحولی در زمینه مسکن ملی شاهد هستیم که این حرکت باعث امید آفرینی در جامعه شده و همه پای کار آمدند.

مهدوی اظهار داشت: در عرصه دفاعی امروز نسبت به یک سال قبل فعالیت‌های پرتلاش اعم از آمادگی نیروی انسانی و ارتقای سطح دفاعی حرکت‌های غیر قابل مقایسه انجام گرفته و بر قدرت بازدارندگی ما و قدرت آمادگی ما در مقابل دشمن که هرگونه تعرضی از مرز‌ها صورت گیرد افزوده شده است و توان و قدرت پاسخ دادن به دشمن را داریم.

وی عنوان کرد: در عرصه امنیتی با کمک همه نیرو‌ها در فراجا و واجا در زمینه اغتشاشاتی که دشمن اول مهر می‌خواست اتفاق بیفتد و القا کردند که در کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها با چالش و آشوب مواجه می‌شویم، اما به دست توانمند سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه و بسیج و واجا واقعاً نقش ارزنده‌ای در این جهت ایفا کردند و توطئه‌های دشمن خنثی شد و در دو جبهه کار ایجابی و سلبی صورت گرفت که از تلاش شبانه روزی فرماندهان و نیرو‌های امنیتی و نیرو‌های اطلاعاتی تشکر می‌کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان با بیان اینکه موفقیت‌ها حاکی از زیرساخت‌هایی است که در سال گذشته صورت گرفته است و ماحصل آن حاکم شدن امنیت در شهر و استان و کشور ما است گفت: امنیت مرهون زحمات و تلاش‌های همه نیرو‌ها و پاسداران است که در ماموریت‌ها و رسالتشان تلاش کردند. محصول همدلی، هم افزایی و همگرایی است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در کارهایمان برنامه‌ریزی، وحدت و همدلی را در اولویت قرار دهیم افزود: برنامه‌های ابلاغی و غیر ابلاغی یا منطقه‌ای داریم که با توجه به اینکه در بسیج کار زیاد است، اما نباید مسائل جزئی وقت ما را بگیرد و باید با برنامه‌ریزی کار‌ها را به اهم و مهم تقسیم کنیم. مدیران و فرماندهانی که امروز به عنوان رده برتر معرفی شدند باید الگویی باشند و موفقیت‌های خودتان را به بقیه معاونت‌ها تعمیم دهید.

مهدوی با بیان اینکه دومین مسئله انجام هدایت است عنوان کرد: اگر برنامه‌ای که ابلاغ کردیم به حوزه‌ها و پایگاه‌ها، هدایت درستی نشود خروجی مطلوبی نخواهد داشت و بحث سوم نظارت است بر عملکرد‌ها باید نظارت صورت گیرد بحث اخذ امتیاز نیست بلکه باید آن روندی که پیش بگیریم تا به نتیجه برسیم نظارت‌ها قوی انجام شود.

وی متذکر شد: از همه مهمتر موضوع پیگیری است بررسی میدانی صورت می‌گیرد هرجا کاری به نتیجه نرسیده پیگیری صورت نگرفته است پیگیری یک معضل مدیریتی در تمام مسائل کشور است، چون کار‌ها جنبه جهادی دارند و پیش برندگی در حل مسائل و مشکلات مردم است باید مداومت و ایستادگی در رسیدن به هدف داشته باشید آن دسته از نواحی که طی یک سال گذشته با این نسخه حرکت کردند امروز شاهدیم که معاونت‌هایی با چندین رده برتر دارند مهم‌ترین عاملی که باعث موفقیت آن معاونت پیگیری‌های مستمری بوده که در روند انجام کار صورت گرفته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی در پایان از تلاش‌ها و زحمات مضاعفی که نتیجه‌گیری مثبتی حاصل شده و سپاه و بسیج در سطح استان ارتقا یافته و محصول کار گروهی بوده که همه در کارشان در بسیج و سپاه با همدلی و هم افزایی کار کردند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها