مدیرکل استاندارد استان مرکزی با تاکید بر تسریع در انتقال واحد آندسازی ایرالکو از شهر اراک، گفت: به دلایل زیست محیطی، این انتقال باید هر چه سریع‌تر صورت پذیرد.
کد خبر: ۹۵۵۲۵۹۷
|
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مرکزی، جلسه اختتامیه ارائه گزارش بررسی و پایش میزان سهم آلایندگی واحد تولیدی آلومینیوم ایران در آلودگی هوای شهر اراک با حضور مدیرکل استاندارد استان مرکزی، جمعی از کارکنان این اداره کل، مدیرعامل واحد تولیدی آلومینیوم ایران، مدیرعامل واحد تولیدی کربن صنعت امیرکبیر و جمعی از مسئولین این دو واحد تولیدی برگزار شد.

در این جلسه که پس از بازدید نهایی تیم ارزیاب اداره کل استاندارد از واحد تولیدی ایرالکو برگزار شد، نقطه نظرات اصلاحی کارشناسان استاندارد استان در قالب گزارش نهایی ارائه شده و در اختیار مسئولین مربوطه در شرکت ایرالکو قرار گرفت.

میرنظامی مدیر کل استاندارد استان در این جلسه با اشاره به اینکه چندین دهه از احداث واحد تولیدی آلومینیوم ایران گذشته است، گفت: تغییر تکنولوژی در این واحد امری ضروری است و مدیران این مجموعه باید با عزمی جدی در تحقق این موضوع گام بردارند.

وی افزود: در حال حاضر پروژه احداث واحد تولیدی کربن صنعت امیرکبیر و تغییر تکنولوژی گامی در همین راستا صورت گرفته است که لازمه بهره‌برداری از این واحد سرعت بخشیدن به روند احداث آن است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی یکی دیگر از اقدامات مهم در زمینه کاهش آلایندگی این واحد تولیدی را، انتقال واحد آندسازی از ایرالکو به واحد کربن صنعت امیرکبیر برشمرد و تصریح کرد: به دلایل زیست محیطی، این انتقال باید هر چه سریع‌تر صورت پذیرد و لازمه تحقق مصوبات طرح کاهش آلودگی هوای اراک درخصوص ایرالکو، تامین ۱۰۰ درصدی منابع مالی و زیرساخت‌هایی از قبیل مسیر مواصلاتی، برق، آب و گاز در احداث این واحد است.

میراشرفی مدیرعامل واحد تولیدی ایرالکو در این جلسه بیان کرد: واحد تولیدی آلومینیوم ایران در حال تلاش در راستای تحقق الزامات زیست محیطی است و احداث واحد تولیدی کربن صنعت امیرکبیر گامی در تحقق این موضوع است.

وی با تاکید بر هدف گذاری ایرالکو در زمینه تغییر تکنولوژی خاطرنشان کرد: با تبدیل واحد احیای قدیمی ۶۸ کیلو آمپر به واحد جدید ۲۰۰ کیلو آمپر، مصرف برق در این واحد حداقل ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت و همچنین با انتقال واحد آندسازی از ایرالکو، تولید کربن در خارج از شهر صورت گرفته و آلایندگی به کمترین میزان خود خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات