فرماندار دیّر:

غزه به پهنه‌ای به قلوب مظلومین عالم تبدیل شده است

یونس باربرز فرماندار شهرستان دیّر گفت: امروز غزه به پهنه‌ای به قلوب مظلومین عالم تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۵۵۱۵۴۸
|
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

غزه به پهنه‌ای به قلوب مظلومین عالم تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیّر، یونس باربرز صبح شنبه در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با تقدیر از حضور حماسی مردم دیر به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در این مراسم ویژه، اظهار داشت: یوم الله ۱۳ آبان یکی از درخشان‌ترین صفحه‌های انقلاب اسلامی ایران است.

فرماندار شهرستان دیر افزود: در روز ۱۳ آبان حوادثی به وقوع پیوسته که از سویی به نهضت الهی امام و از سوی دیگر به رسوایی استکبار و از طرفی هم به بیداری جوانان ما منتهی شد.

وی بیان کرد: بعد از اینکه لایحه ذلت بار و خائنانه مصونیت قضائی اتباع آمریکایی در مجلس تصویب شد، حضرت امام قیام شجاعانه ای کردند و در چهارم آبان ۴۳ با سخنرانی روشنگرانه تمام توطئه‌های آمریکا را برملا کرد، به همین دلیل رژیم پهلوی چون فرمایشات امام را بر نمی‌تابید در شب ۱۳ آبان با یورش به منزل امام، ایشان را به تهران و از آنجا به ترکیه تبعید کردند.

 

باربرز ادامه داد: ۱۴ سال بعد از تبعید حضرت امام، در ۱۳ آبان ۵۷ جمعی از دانش آموزان با تعطیلی مدارس به دانشجویان پیوستند و راهپیمایی عظیمی تدارک دیدند و با شعارهای استقلال، آزادی و مرگ بر شاه جنایات رژیم تا دندان مسلح پهلوی را برملا کردند و به همین دلیل جلادان با گلوله باران دانش آموزان و دانشجویان تعداد زیادی از فرزندان این مملکت را به خاک و خون کشیدند و به همین دلیل به روز دانش آموز نامیده شد.

 

وی با بیان اینکه توطئه‌های آمریکا تنها به دوران ستم شاهی و قبل از آن برنمی گردد، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت آمریکا در تهران محل جاسوسی و در واقع توطئه‌هایی برای براندازی نظام بود که دانشجویان فهیم و بابصرت ما بعد از اینکه متوجه شدند در ۱۳ آبان ۵۸ به سفارت آمریکا حمله کردند و نیروهای دژخیم آمریکایی را به گروگان گرفتند که امام آن را به عنوان انقلاب دوم قلمداد کردند و این سه حادثه باعث شد که نام ۱۳ آبان در ایام الله ثبت شود.

 

فرماندار شهرستان دیر با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ابراز همدردی با مردم فلسطین و حمایت از این ملت، افزود: این روزها می‌بینیم که رژیم تا دندان مسلح و غاصب اسرائیل به سرکردگی آمریکا و انگلیس چه جنایاتی را در غزه برپا نکرده است، امروز غزه با درد و داغ همراه شده است.

 

وی با بیان اینکه امروز غزه به پهنه‌ای به قلوب مظلومین عالم تبدیل شده و عجیب سرزمین مبارکی است، عنوان کرد: مردم غزه الگوی مجاهدت را از مردم ایران و انقلاب و دفاع مقدس گرفته اند و با آن مظلومیت صبور و مقاوم هستند و توانستند غول رسانه‌ای دنیا را بشکنند.

 

باربرز خاطرنشان کرد: فلسطین استکبار جهانی را رسوا، کفار را بی آبرو و ملت‌ها را بیدار کرد و مسلمان‌ها را به هم پیوند زد و حق و باطل را عیان و فطرت انسان را بیدار و امید به فتح و فجر را زنده کرده است و امیدواریم به پیروزی نهایی برسند.

 

وی با اشاره به در پیش بودن روز ۱۳ آذر که مردم شهرستان دیر حماسه بزرگی در سال ۵۷ رقم زدند، افزود: مردم دیر در ۱۳ آذر سال ۵۷ یکی از افتخارآفرین ترین و نورانی‌ترین حوادث را به نام خود رقم زدند و با تقدیم شهیدان حیدری و عالی پور و بیش از ۱۰ جانباز نام خود را در انقلاب اسلامی برجسته کردند.

 

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: انتخابات مظهر مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب، موجب اقتدار کشور و یکی از نمادهای مردمی بودن انقلاب اسلامی است و امیدواریم مردم در جهت تحقق راهبرد مقام معظم رهبری برای مشارکت بالا سنگ تمام بگذارند.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم تمام هم و غم خود را برای رفع مشکلات مردم در طبق اخلاص گذاشته است، افزود: دولت در صحنه‌های بین المللی و ملی و استانی هرچه دارد برای مردم در طبق اخلاص می‌گذارد که امیدواریم در برنامه‌های مختلف بتوانیم به تبیین دستاوردهای دولت در شهرستان دیر بپردازیم و بخشی از حقایقی که در این مدت به دلیل ضعف رسانه پنهان مانده برای مردم بازگو کنیم.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار