یوم الله ۱۳ آبان یادآور حماسه‌ها و فداکاری‌های دانش آموزان است

در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، برادر شهیدان حسن و حسین محمودنژاد در پایگاه مقاومت بسیج کریمه اهل بیت(س) برای دانش آموزان اهداف قیام ۱۳ آبان‌ماه را تبیین کرد.
کد خبر: ۹۵۵۱۰۸۶
|
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، غلامرضا محمود نژاد برادر شهیدان حسن و حسین محمود نژاد در نشست بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان پایگاه مقاومت بسیج کریمه اهل بیت(س) عنوان کرد: یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه‌ها، ایثارها و فداکاری‌های دانش آموزان عزیزمان است.

وی افزود: این روز باشکوه بدین سبب روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت‌های چپاول‌گر به مبارزه بی امان بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.

محمود نژاد با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز۱۳ آبان‌ماه، اظهار داشت: در یوم‌الله ۱۳ آبان، سه پرده عظیم به تصویر کشیده شد که الهام‌بخش، امیدآفرین و درس آموز بود. اولین پرده عظیم سالروز تبعید امام خمینی(ره) بود که در پی اعتراض به قانون ظالمانه کاپیتولاسیون و سلطه آمریکا و خروش بر ضدحکومت طاغوت، دستگیر و تبعید شدند.

وی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را از نعمت‌های بزرگ الهی بر این ملت و کشور دانست و اضافه کرد: دومین اتفاق عظیم، روز دانش‌آموز بود که یادآور شهدای دانش‌آموز و دانشجو می‌باشد و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سومین رخداد عظیم ۱۳ آبان بود.

گفتنی است در پایان، دانش آموزان با همخوانی سرود دست جمعی و با سر دادن شعار«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از آمریکا اعلام کردند.

انتهای پیام/عاطفه حردانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار