خبرهای داغ:

توسعه صنایع پایین‌دستی در خوزستان هدفگذاری شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: توسعه صنایع پایین دستی در استان هدفگذاری شده و فعلاً برنامه‌‎ای برای گسترش صنایع بالادستی مد نظر نیست.
کد خبر: ۹۵۴۹۸۹۷
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان گفت: بر اساس آمایش سرزمین، شرایط استان ایجاب می‌کند به سمت توسعه صنایع پایین دستی حرکت کرده و از توسعه صنایع بالادستی اجتناب شود.

او با اشاره به درخواست برخی واحد‌های تولیدی خوزستان به منظور افزایش سهمیه مواد اولیه کفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، موافقت اولیه افزایش سهمیه مواد اولیه واحد‌های فولادی و پتروشیمی استان کسب شده و امیدواریم این موافقت نهایی گردد.

راضی جلالی ادامه داد: بسیاری از واحد‌های تولیدی استان به دلیل نداشتن سهمیه مواد اولیه کافی، امکان استفاده از تمام ظرفیت تولید خود را ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به موضوع اقتصاد دریا پایه گفت: این موضوع در قالب یک‌کارگروه در نهاد ریاست جمهوری ایجاد شده که گردشگری دریا یکی از محور‌های اصلی آن بشمار می‌رود.

به گفته این مقام مسئول در این طرح به پروژه‌های دریایی، ساحلی و شهر‌های ساحلی پرداخته شده و موضوعات مختلف آن بر اساس آمایش سرزمین استان‌های ساحلی در قالب سند توسعه اقتصاد دریا پایه بزودی نهایی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار