خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه کاهش ۳/۳ دهم درصد نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل تابستان براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران را نشانه عزم و اراده استان برای رفع این معضل و افزایش اشتغال عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۴۸۵۸۰
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در نخستین جلسه شورای تعاون استان در استانداری افزود: همان مرکز آماری که سال ها درد مزمن بیکاری را به یاد ما می آورد امروز اعلام می کند آمار بیکاری کرمانشاه به تدریج در حال بهبود است.

وی اظهار کرد: این موفقیت ها به لطف تلاش‌ها و کوشش‌های مدیران حوزه‌های مختلف در دوران گذشته و حال است که از همه آن ها تشکر می کنیم.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: این تغییر آهنگ‌ها در حوزه اشتغال و تولید استان هر چند خوشحال کننده است ولی هنوز مسیر زیادی تا تبدیل شدن کرمانشاه به استانی بهره مند از مشاغل مولد و پایدار وجود دارد.

صحرایی در ادامه بر ضرورت برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن سند توسعه تعاون کشور اشاره کرد و گفت: این سند باید از حالت انشایی خارج و به یک سند عملیاتی و یک نقشه راه برای تولید و اشتغال تبدیل شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر این سند در حد همین کلیات باقی بماند تحول آفرین نخواهد بود و باید سهم هر سازمان و دستگاه از برنامه‌های حوزه تعاون مشخص شود و بر اساس آن کار انجام دهند.

وی با تاکید بر حل مشکلات تعاونی‌ها عنوان کرد: مشکلات این تعاونی‌ها باید با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های مختلف و به صورت اولویت بندی انجام شود.

صحرایی همچنین عنوان کرد: ابتکارات و خلاقیت‌ها در حوزه تعاونی ها به رونق اقتصادی، بهبود معیشت اعضاء و ایجاد ارزش افزوده بیشتر ایجاد کند.

وی همچنین خواهان تشکیل میز گفتگوی دولت و بخش تعاونی در استان کرمانشاه شد.

سه هزار و ۲۷۶ تعاونی در استان کرمانشاه فعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تعداد تعاونی های فعال استان را سه هزار و ۲۷۶ تعاونی اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۱۰۸ تعاونی در بخش کشاورزی، ۸۳۴ مورد در بخش خدمات، ۴۳۵ تعاونی در بخش صنعتی، ۳۱۵ تعاونی در بخش مسکن، ۱۳۴ تعاونی در بخش تولید و توزیع و سایر تعاونی ها در دیگر بخش ها فعالیت دارند.

«مختار احمدی» همچنین با بیان اینکه ۴۱ اتحادیه در حوزه تعاونی استان کرمانشاه فعالیت می کنند، افزود: در حوزه تعاونی در استان ۵۱ هزار و ۹۷۶ نفر مشغول به کار هستند.

وی در ادامه به تشریح سند توسعه تعاون که به تازگی در هیات وزیران به تصویب رسیده پرداخت و گفت: از جمله اهداف این سند، افزایش سهم اشتغال مولد به میزان ۲۰ درصد کل کشور، جذب ۴۵ درصد سرمایه گذاری ها و جذب ۱۵ درصد نقدی و همچنین ۵۰ درصد اشتغال کشور در ۱۰ سال آینده است.

در ادامه این نشست مدیران ۱۰ تعاونی برتر استان در حضور استاندار به طرح مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و در پایان این نشست با ارایه لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظرات