سید مرتضی بختیاری در جشن خودکفایی بلندای همت بیان کرد: از صداوسیما که در سطح ملی و استانی به زیبایی در نهادینه‌کردن فرهنگ خیر و احسان و جهاد نقش‌آفرینی کرده و همچنین از فرمانداران و مدیران عامل بانک‌ها که سهم بزرگی در خودکفایی خانواده‌ها داشته‌اند، سپاسگزاری می‌کنم.
کد خبر: ۹۵۴۸۵۵۰
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، وی با اشاره به خودکفا شدن بیش از پنج هزار خانواده مددجوی سطح استان بیان کرد: این خانواده‌هایی که امروز اینجا حضور دارند، نمادی از ۵ هزار خانواده‌ای هستند که اراده کرده‌اند تا دست روی زانوی خود گذاشته، روی پای خود بایستند و خودکفا شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: این نهاد پس از 22 روز از پیروزی انقلاب اسلامی، به فرمان بنیانگذار این انقلاب تأسیس شد و یکی از مأموریت‌های اساسی آن، شکوفایی استعدادها، مدد به حیات، مدد به کار و مدد به زندگی شرافتمندانه بوده است.

وی گفت: امروز پس از تجربه چهل‌ساله، از مرحله حمایتِ صرف عبور کردیم و به مرحله توانمندسازی خانواده‌های نیازمند راه پیدا کرده‌ایم.

بختیاری افزود: به‌جز سالمندان و بیماران زمین‌گیر و صعب‌العلاج که توانایی کار ندارند و ما تا آخر عمر نوکری آنان را می‌کنیم، بقیه خانواده‌ها باید در زنجیره تولید قرار گیرند و یک برنامه زمان‌بندی شده نیز برای آنان داریم.

وی ضمن تبریک به خانواده‌های خودکفا شده که سختی‌ها را تحمل کردند و امروز به درآمد پایدار رسیده‌اند، گفت: در معارف اسلامی، تأکید ویژه‌ای روی کار و زحمت و رزق حلال شده، اسلام مسلمان تن‌پرور نمی‌خواهد و "بلندای همت" هم فلسفه آن همین است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: کمیته امداد تلاش می‌کند تا لقمه نانی عزتمندانه وارد زندگی نیازمندان شود و با رعایت تکریم و حرمت افراد، خانواده‌ها به درآمد باثبات و اشتغال پایدار برسند.

وی اظهار کرد: امسال ۴۴ هزار و ۱۰۰ نفر به‌خاطر خودکفا شدن، از تحت پوشش خارج می‌شوند، اما به همه این عزیزان عرض می‌کنم که مستمری را قطع می‌کنیم؛ ولی بقیه خدمات ادامه دارد و تا زمانی که این عزیزان بر اساس مصوبه اداره کار به آن درآمد برسند، ما آن‌ها را رها نمی‌کنیم.

بختیاری در پایان با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و حمله به نوار غزه گفت: جنایات اسرائیل که با حمایت آمریکا و انگلیس صورت می‌گیرد، روی همه جنایت‌کاران تاریخ را سفید کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار