خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

تلاش در عرصه کتاب و روشنگری یک مجاهدت است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان بابیان اینکه ما در عرصه کتابفروشی در استان همدان به شدت ضعف داریم، گفت: تلاش در عرصه کتاب و روشنگری یک مجاهدت است.
کد خبر: ۹۵۴۶۶۱۱
|
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در یادبود چهلمین روز تدفین شهید گمنام در نمایشگاه بین المللی همدان که همزمان با آیین اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره جنبه علمی و خدمت رسانی در عرصه‌های اجتماعی، محرومیت زدایی و... را داشت.

وی با بیان اینکه در ضبط حقایق دفاع مقدس باید به گونه‌ای عمل کنیم که دست یافتنی شود، افزود: افرادی که قلم به دست می‌گیرند باید حقیقت آنچه را که هست انعکاس دهند چرا که در داستان پردازی‌ها حقایق دست یافتنی نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در برخی مواقع صرفا ضبط حقایق کافی نیست، گفت: برای جوان و نوجوان خواننده ما برهه اول انقلاب و دیدگاه آن شرایط دست یافتنی نیست و در این شرایط کنونی هم می‌شود به حال و هوای دفاع مقدس دست پیدا کرد؛  ۷ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس پر است از اندیشه، این‌ها دقیقا بر تفکرها حاکم می‌شوند و وقتی کتاب را مطالعه می‌کنید در افکار بزرگ منتقل می‌شوید.

وی ابراز کرد: ما در عرصه کتابفروشی در استان همدان به شدت ضعف داریم، اگر یک نوجوان بخواهد برای یک کتاب مراجعه کند ما یک مکانی نداریم؛ تلاش در عرصه کتاب و روشنگری یک مجاهدت است.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه حمایت کنید تا یک مجموعه خوبی در استان ایجاد شود که بتوانیم جوانان را به عرصه کتابخوانی نزدیک کنیم؛ خاطرنشان کرد: نقش اصلی در کنگره ۸ هزار شهید را نمایش فصل شیدایی و مردم در نمایشگاه داشتند که بسیار تشکر می‌کنم.

در ادامه این برنامه از خانواده شهید حسن ترک، فعالین فرهنگی وخادمین فرهنگی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار