رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون گفت: در آیین اختتامیه جشنواره ملی نان که برای نخستین‌بار با حضور ۲۱ استان در کرمان برگزار شد «سیاه‌چادر شهرستان هامون» مقام نخست پخت نان را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۹۵۴۵۹۲۲
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

میثم شهرکی شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگاربسیج در هامون بیان کرد: نخستین جشنواره ملی نان با حضور ۲۱ استان در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ مهرماه و با حضور صنعتگرانی از سیستان و بلوچستان برای طبخ نان تافتون، تجگی و چلبک با هدف معرفی نان‌های سرزمینی در محل بوستان شورای شهر کرمان برگزار شد.

وی افزود: نان در سبد خانوار نقش مهمی دارد و با انجام چنین رویدادهایی می‌توان به افزایش مطالبه مردمی از نانوایی‌ها برای پخت و تهیه نان سالم امیدوار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون ادامه داد: در آیین اختتامیه جشنواره ملی نان که با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان در شهر کرمان برگزار شد، «سیاه‌چادر شهرستان هامون» مقام نخست پخت نان را در بین ۲۱ استان کشور به خود اختصاص داد.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره با ارائه نان‌های سنتی و محلی شهر خود به‌گونه‌ای فرهنگ آن شهر را به بازدیدکنندگان از جشنواره معرفی کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار