یادداشت/ محبوبه حقیقت

مکتب عالمگیر مقاومت

گفتمان‌ مقاومت در ادبیات امامین انقلاب به قدر تک‌تک لحظه‌های حضور امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در عالم اثر گذار بوده است و نه تنها بر مسلمانان، بلکه بر تمام آزادیخواهان جهان و هر انسانی که زیر یوغ ظلم، مورد آزار و ستم واقع شده، اثر شگرف خود را گذاشته است.
کد خبر: ۹۵۴۵۷۵۷
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
مکتب عالمگیر مقاومت

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، شروع گفتمان مقابله با طاغوت، از سال ۱۳۴۲ با رهبری امام خمینی (ره) با وجود مخالفت چهره‌های سرشناسی از علما صورت گرفت و ریشه آن را در کلام قران و سیره و سنت اهلبیت علیهم‌السلام می‌توان جستجو کرد. هر چند در طول تاریخ همیشه افرادی بوده‌اند که حتی امام حسین (ع) را از رودرو شدن با طاغوت منع می‌کردند.

 نتیجه تفکر مقابله با طاغوت، توسط امامین انقلاب، قیام و خیزش دائم مردمی در سراسر عالم می‌شود که با تمام وجود برای از بین‌بردن سلطه استکبار بپا می‌خیزند و بار سنگین ستم را با تسلیم نشدن، از شانه های خویش بر‌می‌دارند.

بلند کردن زره قیام و مقاومت، راهی است که جبهه حق دست از آن نخواهد کشید و این مسیر را تا سرکوبی کامل جریان کفر و باطل ادامه خواهد داد.

 مکتب مقاومت امروز و بخصوص قیام جوانان فلسطینی، مدیون رهبرانی الهی است که دست پروده‌های آن همچون قاسم سلیمانی (ره) پایداری و استقامت در راه مبارزه با کفر، خواب خوش را از چشمهایشان گرفته و تنها به فکر نابودی سردمدارن استکبار و استبداد بودند.

  و همچنان، این مکتب در گوشه گوشه جهان، به تربیت مردان و زنان مبارز خواهد پرداخت تا ظهور مهدی موعود (عج) و ظهور و بروز کلمه الحق و از بین بردن کلمه الباطل، در پهنه عالم که یکی علیاست و دیگری سفلی و محکوم به نابودی قطعی.

ارسال نظرات
آخرین اخبار