خبرهای داغ:

عملیات واکسیناسیون تب برفکی در رامهرمز پایان یافت

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز از پایان عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در بین دام‌های سبک و سنگین این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۵۷۴۷
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز اظهار داشت: مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک (گوسفند و بز) و سنگین (گاو و گوساله) با بکارگیری توان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی شهرستان از اول تیر شروع و در مهرماه با موفقیت پایان یافت.

وی افزود: مجموعه دامپزشکی شهرستان رامهرمز در مدت اجرای این طرح با مراجعه به ۱۰۰ درصد واحد‌های روستایی و دامداری‌های سطح شهرستان اقدام به انجام واکسیناسیون جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان کرد.

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز یادآور شد: با تلاش شبانه روزی پرسنل فعال در این مرحله از ایمن سازی، بالغ بر ۱۴۹ هزار راس دام سبک و بیش از ۱۱ هزار راس دام سنگین در واحد‌های دامی علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

وی در ادامه گفت: بیماری تب برفکی یک نوع بیماری ویروسی غیر مشترک در انسان و دام است که علاوه بر ایجاد تلفات در دام‌های جوان، باعث کاهش تولید در دام‌ها و خسارت زیاد اقتصادی به دامداران می‌شود، ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم بیماری تب برفکی است، همچنین کاهش شیر در دام ها، کاهش تولید فرآورده‌های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان از جمله خسارت‌های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها