نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی:

وقف سنتی حسنه و حرکتی ارزشمند برای پیشرفت جامعه

تبریز- نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی وقف را سنتی حسنه و حرکتی ارزشمند برای پیشرفت و ارتقای جامعه در عرصه‌های مختلف دانست.
کد خبر: ۹۵۴۵۶۴۷
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از مسئولان اوقاف و امور خیریه استان، گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ وقف را در سطح گسترده‌ای در جامعه جا بیندازیم چراکه این عمل نیکو در واقع با همبستگی و وحدت به دست می‌آید و موجب پیشرفت جامعه می شود.

وی با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی وقف خواری و موقوفه خواری در سطح وسیعی از جامعه جمع شده است بیان کرد: وقف یکی از ارزش‌های اسلامی برای تحقق عدالت اجتماعی است و می‌تواند در تمام زمینه‌ها علی الخصوص مسایل آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و کمک به نیازمندان و پیشرفت علم و فناوری که از تاکیدات مقام معظم رهبری است مثمر ثمر واقع شود.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه بحمدالله موضوع وقف تقریبا در سطح استان جا افتاده است و این مهم جای شکر دارد گفت: این هفته برای ترویج فرهنگ وقف زمان مناسبی است، حتی صداوسیما هم باید در خصوص آموزش وقف اقدام کند تا آگاه سازی لازم برای جامعه اتفاق بیفتد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: باید از واقفین تجلیل شود تا برای ادامه فعالیت هایشان و گسترش ان در بین مردم بیشتر راغب شوند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هم  گفت: اوقاف استان در بین استان‌های رتبه الف قرار دارد و در سال گذشته، هم در استان و هم در سطح کشوری رتبه اول را برای احیای موقوفات و درآمد موقوفات بدست آوردیم. 

 
حجت الاسلام حسینی همت اصلی اوقاف استان را برای ایجاد اشتغال پایدار احیای زمینه‌های کشاورزی رها شده دانست افزود: در راستای اجرای امینانه به نیت واقفان خیر اندیش در معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان با برنامه ریزی‌های مختلف و رصد این نیات اقدام می‌شود.

از امسال هفته وقف از ۱۶ ربیع‌الاول آغاز و تا ۲۲ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار